A korábbi közlekedésfejlesztési államtitkár a Déli Körvasút fontosságát hangsúlyozva arról ír, hogy nem szabad feladnia Magyarországnak, és újból pályáznunk kell. A szakember úgy véli, hogy a környezetvédelmi engedélyt újból meg kell szerezni a beruházáshoz.
„Közzétette az Európai Bizottság a közvetlenül általa kiosztott, transzeurópai közlekedési hálózatok fejlesztésére szolgáló CEF-források 2022-es pályázatainak eredményeit. Ami a legfontosabb:
a Déli Körvasút ugyan nem nyert a környezetvédelmi engedélyének megsemmisítése miatt, de a Magyarországnak járó forrás egy jelentős részét az EU egy elég szokatlan lépéssel tartalékolta, félretette jövőre, így lehetőség nyílhat az újbóli pályázásra a magyar kormányzat számára
– írja közösségi oldalán Vitézy Dávid korábbi közlekedésfejlesztési államtitkár.
A szakember szerint Magyarországnak élnie kell az újbóli pályázás lehetőségével. Vitézy arról is ír, hogy Magyarországnak a környezetvédelmi engedély újbóli kiadását követően ki kell tartania a Déli Körvasút beruházás megvalósítása mellett.
Fontos újdonság, hogy nemrég a bíróság közzétette írásba foglalt ítéletét, amelyből világosan látszik: a vasút elleni tiltakozások legfőbb hivatkozásai kapcsán nem adott igazat a bíróság a tiltakozóknak
– fogalmaz írásában Vitézy Dávid, aki szerint ettől függetlenül semmisítette meg a bíróság a korábbi környezetvédelmi engedélyt.
Tehát a legfontosabb, aktív zajvédelmi megoldások (zajcsökkentett pálya kialakítása, zajvédő falak) megfelelőek, de a beruházó a passzív zajvédelem pontos megoldásait nem tudta bemutatni, mert az ablakcserék a beruházás részeként bevállalt tervezéséhez be kellett volna jutnia a lakásokba, ez pedig nem mindig sikerült. Nem vitatom, hogy ez fontos hiányosság – de azért van rá megoldás, hogy gyorsan orvosolható legyen. Rossz belegondolni is, milyen apróságokon mehetnek el euró-százmilliók Magyarország számára, vagy csúsznak éveket összeurópai, országos és budapesti regionális szempontból is elemi fontosságú beruházások
– írja Vitézy Dávid, aki továbbra is szégyennek tartja azt, hogy Újbuda és a Fővárosi Önkormányzat ebben a perben a vasútfejlesztést megakadályozni kívánók oldalára állt alperesi beavatkozóként.
Vitézy posztjában hangsúlyozza, hogy a Déli Körvasút és benne az új állomások megépítését továbbra sem szabad feladni, a Bíróság előírásai szerint a környezetvédelmi engedélyt javítani lehet és kell, ki kell tartani a meglévő tervek mellett.
Vitézy Dávid már egy éve is arról beszélt, hogy a Déli Körvasút a Magyarország keleti és nyugati fele közötti legfontosabb vasúti kapcsolat, a fővárosi Déli Körvasút fejlesztését a magyar pályázatot elbírálva az Európai Bizottság kiválónak ítélte, ugyanakkor a bíróság által korábban idén megsemmisített környezetvédelmi engedély újbóli megszerzéséig a finanszírozási döntést elhalasztották.