Index Vakbarát Hírportál

Népszavazást kellett volna tartani a Lánchídról?

2023. június 29., csütörtök 20:56

Nem biztos, hogy reprezentatívnak tekinthető a Budapesti Lakógyűlés – válaszolta az Index kérdésére egy háttérbeszélgetésen Brenner Koloman, a Jobbik – Konzervatívok országgyűlési képviselője, frakcióvezető-helyettese. A párt jobb módszernek tartana egy helyi népszavazást a Lánchíd forgalmi rendjéről.

Brenner Koloman hangsúlyozta, hogy a 21. században az autózás nem lehet luxus, de a rendszerváltoztatás óta a mindenkori magyar kormányok túladóztatják az autósokat, ide sorolta a jogosítvány költségeit, a dráguló autópályamatricákat, a jövedéki adót, valamint az áfaszintet.

Az autózást komoly támadások érik a baloldali és a zöldpártok részéről is. Az életmódbaloldal pártjai olyan versenyt nyitottak, amely arról szól, hogy az úttestért öldöklő harc zajlik, aki nyer, az adott sávot le is festheti

– fogalmazott a Jobbik – Konzervatívok politikusa.

Brenner Koloman úgy látja, a magyar polgárok el tudják dönteni, hogy mikor, milyen célból, melyik közlekedési eszközt preferálják. A képviselő szerint a baloldal osztályharcot hirdetett, nulla végösszegű játszmaként tekintenek a közlekedésre. Megjegyezte azt is, az ország lakosságának 95 százalékát nem érinti a Lánchíd közlekedési rendje, az viszont igen, hogy miért kell egy új autó árából ennyit adózni.

A Jobbik frakcióvezető-helyettese az Index kérdésére a Lánchíd közlekedési rendjéről úgy fogalmazott, nem biztos, hogy reprezentatívnak tekinthető a Budapesti Lakógyűlés, amelynek eredménye nyomán Karácsony Gergely főpolgármester bejelentette, hogy autómentes marad a híd. A politikus egy későbbi kérdésre elárulta, a helyi népszavazást kiváló módszernek tartaná a kérdés eldöntésére.

„Normálisan” autóznának

A háttérbeszélgetésen Schwarcz-Kiefer Patrik Baranya megyei önkormányzati képviselő úgy vélekedett, hogy álviták kerülnek a figyelem középpontjába, miközben az autózás luxuscikké vált, és elavult a gépjárműpark. Tóth Patrik, a párt szakértője többek között elmondta, államilag kellene támogatni az elektromos autók – köztük a használtakét is – vásárlását.

A Normális Autózásért Program névre keresztelt csomag pontjai között szerepel például új autó vásárlása esetére áfamentesség (ha három éven belül nem történt új autó vásárlása), a gépjárműadó és biztosítási adó eltörlése személyenként egy autóig, valamit a jogosítvány megszerzésének állami támogatása a gyakorlati képzés összegének feléig.

A párt a programpontokat határozati javaslat formájában nyújtja be az Országgyűlésnek.

Rovatok