A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. hétfőn közleményt adott ki, amelyben az e-matricáról, a lekérdezési statisztikáikról és az online felületeikről is szót ejtettek.
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) hétfőn közölte az MTI-vel, hogy az e-matricákról már sokkal inkább tájékozódnak az ügyfeleik online, mint telefonon.
A közleményben a statisztikáikról is beszámoltak, ügyfélszolgálataikon a megkeresésekből évente több mint 25 ezer rendszámok elírása miatt, téves felségjelzésből és kettős matricavásárlásból történik. Felhívták a figyelmet, hogy ezek a tévedések az autópálya-matrica vételekor kellő odafigyeléssel megelőzhetőek lennének.
A NÚSZ Zrt. 2023. január 17-én indította el az online e-matrica-lekérdező szolgáltatását a nemzetiutdij.hu oldalon.
A weboldal segíti a gyorsforgalmi utak használóit, hogy könnyebben tudjanak tájékozódni az e-matricákról. A NÚSZ Zrt. kiemelte, a weboldaluk az egyetlen olyan felület, amely az érvényben lévő autópálya-matricát megjeleníti, függetlenül attól, hogy azt hol vásárolták meg.
A NÚSZ Zrt. szerint sokszor felesleges matricavásárlás adódik abból, hogy az ügyfelek nem a hivatalos lekérdező felületeken tájékozódnak az úthasználati jogosultságról.