Soha olyan rossz eredmények nem születtek a kompetenciamérésen, mint tavaly. A legfrissebb eredmények szerint a diákok jelentős része az alapszintet sem érte el a szövegértési feladatoknál.
Rémisztő képet festenek a legújabb kompetenciamérés eredményei. A tavalyi adatokhoz képest jelentősen csökkentek a magyar tanulók pontszámai a szövegértési feladatoknál – írja a hvg.hu.
A portál hangsúlyozza, a felmérést 2008-ban sztenderdizálták,
azóta pedig egyszer sem született olyan gyenge eredmény, mint 2022-ben.
Az adatok alapján a legnagyobb visszaesés a nyolcadikosoknál és a tizedikeseknél történt. A felmérés szerint a nyolcadik osztályosok 40 százaléka, valamint a tizedikesek egyharmada az alapszint alatt teljesített szövegértésben és a digitális eszközök használatában.
A HVG szerint ehhez a koronavírus okozta távoktatás is hozzájárult, hiszen a digitális képességek alapvetően is igen gyengék voltak. A szakemberek szerint az eredmények azt mutatják, hogy
a diákok jelentős része a munkaerőpiacra kerülve kizárólag betanított munkára lesz alkalmas.
Habár matematikában is rossz eredmények születtek, ugyanakkor a természettudományos tárgyaknál mind a nyolcadik, mind a tizedik osztályosok közül sokan behozták a lemaradásukat.
Regionális elosztást tekintve Budapest visszaesett ugyan, de így is kiemelkedő eredményeket ért el az ország többi részéhez képest. Vidéken a Nyugat-Dunántúl teljesített jól, ugyanakkor a szövegértési feladatokat tekintve a 174 vidéki járás közül 71-ben a nyolcadikosok átlaga nem éri el azt a szintet sem, ahol országos átlag szerint hatodikban kellene tartaniuk.