A MÁV–Volán-csoport augusztus 1-jétől további intézkedésig tíz regionális vasútvonalon is megszüntette a közlekedést, az útvonalakon pótlóbuszok veszik át a vonatok szerepét. Azt ígérik, hogy a korábbiakhoz kényelmesebb és gyorsabb eljutást tesznek lehetővé az utasoknak. Ha a menetrendre nézünk, nem ezt látjuk.
A Magyar Közlekedési Klub szerint nemcsak hogy nem lesz kényelmesebb az út a pótlóbuszokkal, hanem még sokkal lassabb is.
Kikerült a MÁV-csoport honlapjára a »közlekedési módváltásban« érintett vasútvonalak augusztus 1-től érvényes menetrendje. Világosan látszik belőle, hogy nem biztos a légkondi meg a kényelem, Lázár János azon ígérete is bukta, hogy gyorsan történik a szállítás. Tiszaújvárosba 17, Komlóra 24 perccel lesz lassabb az eljutás
– írja a Magyar Közlekedési Klub közösségi oldalán. Úgy vélik, hogy ebben semmi újdonság nincs, mert a Bajnai-kormány 2009-ben már egyszer leállította a közlekedést Komlóra, és hasonló helyzet alakult ki.
A MÁV közleményében úgy fogalmazott, hogy az érintett mellékvonalakon korszerű, légkondicionált autóbuszok kiszámítható és a korábbinál kényelmesebb eljutást tesznek majd lehetővé az utasoknak.
A döntés érinti:
A közlekedési társaság kiemelte, hogy az autóbuszos vonathelyettesítő járatok közlekedtetését a jármű- és személyzethiány indokolja.
Balassagyarmat fideszes polgármestere, Csach Gábor levelet írt Lázár János építési és közlekedési miniszternek a döntés miatt, mert az egyik megszűnő vasútvonal Balassagyarmat és Ipolytarnóc között húzódik.
A városvezető a levelet a közösségi oldalán tette közzé. Bejegyzésében azt írta: információkérés és tiltakozás miatt írt kérelmet Lázár János miniszternek, amiben azt kéri, hogy legalább a határon átmenő, meglévő vasútpályával rendelkező vasútvonalakat tartsák meg, és indítsák újra a nemzetközi közlekedést.