Az év elején ugyanazt kérte a két szomszédos budai kerület a Fővárosi Önkormányzattól: járuljon hozzá, hogy kedvezményes parkolási lehetőséget biztosítsanak egyes, parkolási szempontból kritikus helyszínen a környéken lakóknak. A baloldali vezetésű kerületben megengedték, a jobboldaliban nem.
Amint azt korábban megírtuk, Budapesten a II. és a XII. kerület vezetői közösen próbálták elérni, hogy a fizetős parkolási zóna határán kívül olyan ingyenes parkolóhelyeket jelölhessenek ki, ahol a környéken lakók a hét hat napján, 0–24 órában parkolhatnak autóikkal.
Ennek szükségességét azzal indokolták, hogy a zónán belüli fizetési kötelezettség annyi autót szorított a zónahatáron kívülre, hogy a környék lakói már az ingyenes területeken sem tudnak gyakran parkolni.
Lapunk úgy tudja, hogy a zónahatárra vonatkozó rezidens parkolás tervét a Hegyvidéki Önkormányzat munkatársai dolgozták ki, ehhez csatlakozott a II. kerület, majd az elkészült javaslatot a két kerület közösen nyújtotta be.
A Fővárosi Önkormányzat februárban a döntést elhalasztotta, Őrsi Gergely szocialista polgármester azonban közösségi oldalán ma arról írt, hogy a II. kerület esetében most kedvező döntés született.
Ennek értelmében augusztusban megkezdik a
Ezeken a területeken tesztelik már a parkolóhelyek felfestését, szeptember elsejétől pedig már életbe is lép az engedélyhez kötött lakossági várakozás a jelzett területeken (ahol egyébként továbbra is lesznek olyan várakozóhelyek, amelyek esetében nem lesz korlátozás, így bárki megállhat ott).
A döntést a szomszédos, ám fideszes vezetésű önkormányzat az Indexnek úgy kommentálta:
A II. kerület megkapta az engedélyt a Fővárostól, a Hegyvidék viszont nem. Reméljük, ennek csupán adminisztratív, nem pedig politikai okai vannak, és a Főváros nem tesz különbséget kormánypárti és ellenzéki vezetésű önkormányzatok között.
Hegyvidék Önkormányzata megkereste a főváros vezetését, hogy magyarázatot kérjen a történtekre. Kérdéseikre a jövő hét elejére ígértek választ.
A kidolgozott újszerű koncepció szerint a fizetős zónán kívüli parkolási helyek területének akár 75 százalékát is bevonhatnák a kizárólagos lakossági várakozási övezetbe.
Update: Őrsi Gergely polgármester közlése szerint a II. kerület azért kapott zöld utat, mert ők elkészítették a szükséges forgalomtechnikai terveket, amelyeket az illetékesek véleményezni tudtak.