A MÁV augusztusi döntése, hogy tíz vasútvonal működését megszünteti, még nem jelenti a lezárások végét. További mellékvonalakat zárna le a vasúttársaság, ami ellen több település polgármestere is tiltakozott.
Augusztus 1-től a MÁV tíz vasútvonal működését szüntette be, a vasúti közlekedésért felelős Építési és Közlekedési Minisztérium további hét vonalat nullázna le – értesült az ATV.
A vasúttársaság állítása szerint azonban még nem született döntés afelől, hogy melyik mellékvonalakat érintené a változás.
Nem egyes vonalak vagy vonalcsoportok, hanem a regionális vonalhálózat egészét illetően vizsgáljuk azt, hogyan lehet a leginkább üzembiztos, kiszámítható és fenntartható közlekedést biztosítani az utasainknak. Az augusztus elsejétől – tíz mellékvonalon – érvényes közlekedésimód-váltás is ennek a folyamatnak a része. A próbaidőszak tapasztalatait az év végén közösen értékeli ki a tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV–Volán-csoport
– magyarázta a MÁV.
A lezárás legvalószínűbb érintettjei a Nyíregyháza–Nyírbátor–Mátészalka–Fehérgyarmat–Zajta (113-as) két vége is, tehát a nyírbátori és a zajtai szakasz, amit már nem először akar bezáratni a társaság. Veszélyben a Siófok–Kaposvár, illetve a Kiskunfélegyháza–Lakitelek–Kunszentmárton vonal kiskunfélegyházi oldala is.