A Közlekedő Tömeg nevű civil szervezet bejegyzéséből kiderült, pontosan melyik további vasútvonal zár be hamarosan, miközben a G7 cikke rámutatott, hogyan lehetne kevés pénzből is fenntartani a már bezárt vonalakat is. Ötször megújíthatná a teljes regionális járműparkját a MÁV, de helyette még hét vasútvonalat zárnának be – írja a civil szervezet.
Augusztus 1-től a MÁV tíz vasútvonal működését szüntette be, a vasúti közlekedésért felelős Építési és Közlekedési Minisztérium további hét vonalat nullázna le. Így leáll
A G7 beszámolt róla, hogy nemcsak az elöregedett mellékvonali járműflottát, hanem a MÁV teljes dízelüzemű járműparkját meg lehetne újítani mindössze 20 milliárd forintból. így 20-25 éves német használt dízelvonatok szállíthatnák az embereket a jelenlegi 30-40 éves csehszlovák járművek helyett.
Mindeközben a Kormány éppen 100 milliárd forint járműbeszerzési forrásról mond le
– olvasható a bejegyzésben.
Mint kiderült, a 2021–27 közötti EU-s finanszírozású közlekedésfejlesztési program (IKOP+) forrásainak elköltését felügyelő bizottság éppen augusztus 1-én, a mellékvonal-bezárások napján megtartott ülésén Lázár János minisztériumának képviselői leszavazták a Közlekedő Tömeg, a Magyar Közlekedési Klub és a ZöldCivil közös javaslatát, hogy a vasúti járműbeszerzésre rendelkezésre álló 100 milliárd forintból Magyarország új járműveket vegyen.
Helyette a már rég leszállított, forgalomba állt és a központi költségvetésből kifizetett KISS-motorvonatok számláját szeretnék benyújtani Brüsszelnek, hogy a hazai költségvetésben maradjon pénz jachtra meg stadionra
– írták.