Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke azt mondta, hogy Budapest támogatja az elővárosi vasútfejlesztést, a Déli Körvasút esetében pedig szerezzék be a szükséges környezetvédelmi engedélyét, mert akkor megvalósulhat a beruházás. Vitézy Dávid abban bízik, hogy tartós lesz a fővárosi vezetés álláspontja, és a környezetvédelmi engedélyt nem támadják meg ismét a bíróságon.
„Szeretnénk rajta tartani a kezünket ezen a történeten. Támogatjuk azt, hogy az elővárosi vasutat fejlesszék, szerezzék meg azt a környezetvédelmi engedélyt, én ezt szeretném kérni, mert ez a minimum ahhoz, hogy megvalósulhasson egy ilyen beruházás” – mondta Balogh Samu, Karácsony Gergely kabinetfőnöke a Válasz Online podcastműsorában.
A Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyét egy civil szervezet támadta meg a bíróságon, majd az engedély megsemmisítése után megszerzett újabb engedélyt ismét megtámadta egy helyi szervezet, amelyhez csatlakozott a Főváros, valamint a XI. és a IX. kerület önkormányzata is.
A bíróság tehát kétszer semmisítette meg a beruházáshoz szükséges engedélyt, a beruházás enélkül nem valósulhat meg, mert az Európai Bizottság enélkül nem finanszírozza a projektet.
Balogh Samu szerint a Főváros azért szállt be a perbe, hogy hozzáférjen anyagokhoz, láthassa a periratokat.
„Örvendetes, ha a Főváros vezetése pereskedés helyett visszatér a Budapest Mobilitási Terv által kijelölt útra, és támogatja Budapesten a vasút fejlesztését és a Déli Körvasút megépítését. Egyszer már tartottunk itt, volt a főpolgármester által aláírt támogató FKT-döntés és Újbudával beruházói megállapodás is – írta közösségi oldalán a volt közlekedési államtitkár.
Remélem, ez a mai álláspont tartósnak bizonyul, és a szakminiszter legutóbbi nyilatkozata alapján ismét, immár harmadszor megindult környezetvédelmi engedélyezési eljárásban néhány héten belül kiadásra kerülő új környezetvédelmi engedélyt nem támadja meg ismét bíróságon a Városháza
– tette hozzá Vitézy Dávid.
Új vasúti híd, új, városon átvezető vágányok, új megállók, amíg itthon pereskedünk, és vitatkozunk róla, Krakkóban idén elkészül a „Déli Körvasút” helyi megfelelője – írta korábban Vitézy Dávid.
A BKK volt vezérigazgatója szerint a kettőről négyvágányosra bővített, Krakkó központján átvezető vasútvonalon a távolsági vonatok és az elővárosi-regionális vonatok forgalmát szétválasztják, előbbiek sebességét 100 kilométer per órára emelték a városi átvezetőszakaszon.
Új biztosítóberendezés, központi forgalomirányítás épült ki. Két új vasútállomás épült (Kraków Grzegórzki, Kraków Złocień), és négy állomást felújítottak, további új megállók építése pedig a következő ütemben kezdődik a külvárosokban
– tette hozzá. A beruházást az EU-s összeurópai hálózatokat támogató CEF alapja finanszírozta, a beruházás 2015-ben kezdődött, és idén fejeződik be. Az új állomások idén őszre készülnek el.
Ha Lengyelország második városa itt tart, miért érnénk be Budapesten a mai állapotokkal, széteső, gazos, évtizedek óta magára hagyott pályákkal a fővárosi fejpályaudvarok körül, fájóan hiányzó vasúti megállókkal és külön szintű vasúti csomópontokkal, 100 éves biztosítóberendezéssel, és ha a Déli Körvasút nem épülne meg, a semmiben végződő harmadik, új Duna-híddal?
– teszi fel a kérdést Vitézy, aki szerint hosszú közös tanulási folyamat vezethet odáig, hogy a kivétel nélkül leállított vagy felfüggesztett, főváros környéki vasúti beruházásokból egyszer valóság is lehessen.