A 100E busz 31 perc alatt bejutott a reptérről a Corvin-negyedig, innen kezdődött az araszolás. A közlekedési szakember úgy látja, a kerékpársávok oszlopos védelme okozza a torlódást, de van megoldás.
A 100E jelzésű reptéri busz a nagykörút és a kiskörút között, az Üllői úton áll bele a dugóba, azaz ezen a szakaszon szedi össze azt a késést, ami a 30-35 perces menetidőt 50 percre növeli meg. Vitézy Dávid közösségi oldalán arról posztolt, hogy épp ez az a szakasz, ahol a főváros a kerékpárossávot műanyag, rugalmas oszlopokkal, úgynevezett pollerekkel választotta el a közúti sávoktól.
Amint arról az Indexen korábban már írtunk, a védett kerékpársávok miatt korábban a BKK diszpécsere a buszokat a Baross utca felé terelte el, így a kritikus csúcsidőszakokban még a kerülő okozta időveszteségével együtt is gyorsabban értek célba a járatok erre, mint az Üllői út belső részén.
A közlekedésért felelős volt államtitkár képeket is csatolt a bejegyzéséhez, amiken látszik, hogy a városközpont felé haladó 100-as busz a Kálvin tér előtt araszol a dugóban. Ez a járat most 13 perc alatt teszi meg azt az utat, amin korábban 2-3 perc alatt haladt keresztül. Vitézy Dávid a reptéri BKK-busz jelentőségét abban látja, hogy
a 100E a semmiből óriási utasforgalmat épített fel, sok milliárd forint bevételt termel a BKK-nak, és nem más járatoktól, hanem a taxiktól szerzett utasokat. 50 db taxi helyett jár egy darab csuklós busz – ez pontosan az a módváltás, ami a város stratégiai céljaiban szerepel. És ezt a buszsáv tette lehetővé.
Vitézy Dávid korábban azt is jelezte, hogy a szóban forgó szakaszon a jó megoldás a közös busz- és kerékpársáv lehetett volna, de az is járható út lett volna, ha az Üllői utat teljes keresztmetszetében újraosztják, amivel ki lehetett volna alakítani külön buszsávokat és a mainál keskenyebb, de elkülönült kerékpársávokat.
A közlekedési szakember szerint a polleres elhatárolással rossz döntés született, ezt azonban még lehet korrigálni.