Jövőre az M0-s autóút mellett az M44-es, az M30-as és az M76-os autóút bizonyos szakaszai is fizetőssé válhatnak egy új jogszabálytervezet értelmében. Karácsony Gergely főpolgármester teljesen abszurdnak és elfogadhatatlannak nevezte, hogy a budapesti buszok után is útdíjat kelljen fizetni.
Ahogy beszámoltunk róla, a kormány 2024-től több útszakaszt is fizetőssé tenne, ezek között szerepel a teljes M0-s autópálya és a miskolci elkerülő út is.
Karácsony Gergely főpolgármester az M0-s fizetőssé tételéről közösségi oldalán úgy fogalmazott, hogy a kormány hídvámmal sarcolná a budapestieket.
A kormány terve konkrét károkozás Budapest és a budapestiek számára
– írta legújabb Facebook-bejegyzésében a főpolgármester.
Hozzátette, hogy a Budapesten belül közlekedők „vagy fizethetik a kormány új hídvámját, vagy mindennap több tíz kilométeres kerülőt kell tenniük, növelve ezzel a városi dugók számát”. Megjegyezte, hogy az intézkedés jelentősen rontaná a közlekedési lehetőségeket Óbuda, Újpest, Budafok, Csepel és Soroksár között.
Karácsony teljesen abszurdnak és elfogadhatatlannak nevezte, hogy a budapesti buszok után is útdíjat kelljen fizetni.
Mint írtuk, jövőre az M0-s autóút mellett az M44-es, az M30-as és az M76-os autóút bizonyos szakaszai is fizetőssé válhatnak a legújabb jogszabálytervezet szerint. Így gyakorlatilag a teljes M0-s körgyűrű fizetőssé válhat január 1-jétől.
A Magyar Közút felmérése szerint tavaly csaknem 76 ezren használták ezt a körgyűrűt naponta.