Több száz utas bőröndje nem érkezett meg a leszállást követően – derül ki a Lufthansa Facebook-oldalát ellepő hozzászólásokból. Az ügynek magyar érintettje is van, aki megosztotta történetét szerkesztőségünkkel.
Elhagyott csomagjai miatt elszenvedett kálváriáját osztotta meg szerkesztőségünkkel egy nő, aki augusztus 26-án a Lufthansa szolgáltatásait igénybe véve érkezett haza Spanyolországból Budapestre, München érintésével.
Elmesélte, hogy a spanyolországi repülőtéren kérték tőle, hogy ne csak a nagy, 23 kilós bőröndjét adja fel, hanem két kisebb kézipoggyászát is.
„Augusztus 26-án kisebb vihar volt München felett, ami miatt a Lufthansa körülbelül 20 gépet törölt. A budapesti végül másfél órás késéssel indult. Miután hajnali 2 órakor megérkeztünk Ferihegyre, elkezdődött a káosz. A csomagkiadónál egy hölgy várta az utasokat, aki előre lefénymásolt papírokat osztott szét, közölve, hogy a gép üresen szállt fel, egyetlen csomagot sem hoztak el Münchenből. A papíron egy QR-kód szerepelt, és angolul leírva, hogy a QR-kód linkjén kell bejelenteni a csomagot” – számolt be, majd úgy folytatta:
Rutinos utazóként számomra ez nem okozott problémát, de kíváncsi vagyok: egy idegen nyelvet nem beszélő ember vajon képes lett volna mindenféle segítség nélkül beolvasni a QR-kódot és kitölteni az angol nyelvű űrlapot? Az ott lévő celebis hölgy csak annyit mondott, hogy neki fogalma sincs, mi történt.
Tekintve, hogy Münchenből napi Lufthansa-járat érkezik Budapestre, arra számított, hogy a 1-2 nap múlva az egyikkel megérkeznek a csomagjai. Azonban nem így történt. „Mivel napi négy Lufthansa-gép jön Münchenből, arra számítottunk, hogy a másnapi vagy harmadnapi gépek egyikével megérkezik a három bőrönd. Nem így történt. Próbáltunk a Lufthansával kommunikálni, de az Indiában ülő diszpécserek a »keressük a csomagot« mondaton kívül semmilyen információt nem tudnak adni. Ennek most már 7 napja, úgy, hogy mindennap telefonálok, de még mindig nem tudják, hol a csomag” – mondta.
A Lufthansa Facebook-oldalát megnyitva kiderült, hogy több ezer utas jár hasonló cipőben, és körülbelül 10 ezer csomag van beragadva Münchenben.
Van, aki már három hete várja csomagját, van, aki három hónap után egy aukciósirodában találta meg, és olyan is van, aki személyesen ment vissza a müncheni reptérre, de neki sem engedték meg megkeresni a csomagját
– derül ki a hozzászólásokból.
A hölgy elmondta, hogy a Celebinél mint földi kiszolgálónál is próbált érdeklődni, hátha megérkeztek a csomagjai a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre.
„A Celebivel azonban nem lehet kommunikálni. A Budapest Airport reptéren szereplő telefonszámok egyikét sem veszik fel. Személyesen a reptéren megerősítették, hogy valóban nem veszik fel a telefont. Arra a kérdésre, hogy akkor miért van feltüntetve mint elérhetőség a honlapon, úgy válaszoltak, »nem tudják«.
A Celebi adott egy e-mail-címet, hogy ott érdeklődjünk. Számos e-mail után onnan sem érkezett válasz. Az egyetlen megoldás, amit nyújtottak, hogy bevezettek egy raktárba, mondván, tessék, »keresd meg a csomagod«, de 300 csomag átnézése után sem találtam a bőröndjeimet.”
A Lufthansa az időjárást indokolja a csomagkáoszért – ahogy arról a Facebook-oldalán is kommunikált –, a történetét az Indexszel megosztó hölgy azonban nem érti az erre való hivatkozást, tekintve, hogy a gép minden gond nélkül felszállt. Egyelőre tehát kérdéses, hogy a Lufthansa miként fogja több ezer utas kárát megtéríteni.
Öt nap után a Lufthansa automatikus e-mailt küldött, amelyben részletes leírást kérnek a csomag tartalmáról.
Azt is kérik, hogy a benne lévő dolgokat hol, mikor és mennyiért vettük. Ember legyen a talpán, aki ezt így össze tudja szedni, gondolom, majd később blokkokat is kérnek.
A nő elmondta, hogy a Lufthansa azzal kereste meg, hogy találtak egy, az övéhez hasonló bőröndöt Montrealban, ám a színén kívül semmi más beazonosítható jegyet nem mondtak.
Az Index megkereste a Lufthansát az elveszett bőröndök ügyében, amint érkezik válasz a légitársaságtól, frissítjük cikkünket.