Index Vakbarát Hírportál

Előbb nyer az ötös lottón, mint hogy visszakapja elveszett csomagjait a Lufthansától

2023. szeptember 4., hétfő 10:39

Teljes a káosz a Lufthansánál, mert több száz utas nem kapta meg a bőröndjét a leszállást követően. Az ügynek magyar érintettjei is vannak, akik megosztották történetüket az Indexszel. Egyik olvasónk leveléből világossá vált, hogy a légitársaság csak automatikus válaszleveleket küld az utasoknak, és csak hosszas tortúra után lenne hajlandó megtéríteni a keletkezett kárt.

„A mi esetünk iróniája, hogy a Lufthansának sikerült odafelé is elhagyni a bőröndöt, de 31 órával később megkaptuk a szállodánkba. Okozott némi nehézséget, mert nem nyaralni mentünk, de ez eltörpül a jelenlegi esethez képest. A visszaút: múlt hét szombaton Budapestre érkezéskor kaptam egy SMS-t, hogy nem sikerült Münchenben bepakolni a gépbe a bőröndöt, és egy linket, ahol a címemet meg kell adnom a kiszállításhoz” – írta olvasónk, aki ezt követően sem tudott hozzájutni csomagjához.

Olvasónk megadta a szükséges adatokat, de a Lufthansa arra kérte, hogy öt nap elteltével részletesen adja meg, mi volt a bőröndben, a vásárlások dátumával és azok helyszínével.

A számlákat fel sem tölthette a légitársaság által küldött nyomtatványhoz.

Persze van, amiről van számla, mert online vette az ember, de nagyon sok mindenről nincs

– írta olvasónk. 

Csak automatikus válaszokat kapott

A Lufthansa telefonos csomagokkal foglalkozó ügyfélszolgálata semmilyen tájékoztatást nem adott olvasónknak, eleinte csak automatikus válaszokat kapott, amiből kiderült, hogy nem kárpótolják. Ezt később már nem automatikus válaszban is megerősítették. 

Olvasónk írásban arra kérte az ügyfélszolgálatot, hogy ne automatikus válaszokat adjanak.

Természetesen ilyen esetekben a törvényi előírásoknak megfelelően felelősséget vállalunk. Követelmény azonban, hogy ön mint utas jelezze a kár összegét és bizonyítsa azt bizonylatok, például számlák vagy hitelkártya-bizonylatok segítségével. Ön szerint ez nem teljesen lehetséges, ezért bizonylatok nélkül nem áll módunkban megtéríteni az ön költségeit

– írta a Lufthansa olvasónknak. 

Ön is tapasztalt hasonlót?
Ossza meg velünk!

Rovatok