Felfüggesztették a Déli Körvasút honlapjának működését, ezzel számos, a projekttel szóló információ is elveszett, miközben úgy tűnt, hogy a projekt megvalósulása már az ellenzéki vezetésű fővárosnak sincs ellenére.
Elérhetetlenné vált a Déli Körvasút projektről szóló honlap, ezáltal számos, a projekttel kapcsolatos információ is odaveszett. Tudomásunk szerint az oldalt az Építési és Közlekedési Minisztérium üzemeltette. Megkerestük a tárca sajtóosztályát, hogy miért függesztették fel az oldal működését, amint válaszolnak, cikkünket frissítjük. Frissítés: a tárca tájékoztatása szerint a Déli Körvasút honlapja technikai okok miatt nem üzemel.
Az ügyhöz érdekes adalék, hogy a közelmúltban Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke azt mondta, Budapest támogatja az elővárosi vasútfejlesztést, a Déli Körvasút esetében pedig szerezzék be a szükséges környezetvédelmi engedélyét, mert akkor megvalósulhat a beruházás.
Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár abban bízik, hogy tartós lesz a fővárosi vezetés álláspontja, és a környezetvédelmi engedélyt nem támadják meg ismét a bíróságon. A Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyét egy civil szervezet támadta meg a bíróságon, majd az engedély megsemmisítése után megszerzett újabb engedélyt ismét megtámadta egy helyi szervezet, amelyhez csatlakozott a főváros, valamint a XI. és a IX. kerület önkormányzata is.
A BÍRÓSÁG TEHÁT KÉTSZER SEMMISÍTETTE MEG A BERUHÁZÁSHOZ SZÜKSÉGES ENGEDÉLYT, A BERUHÁZÁS ENÉLKÜL NEM VALÓSULHAT MEG, MERT AZ EURÓPAI BIZOTTSÁG az engedély hiányában NEM FINANSZÍROZZA A PROJEKTET.
Balogh Samu szerint a főváros azért szállt be a perbe, hogy hozzáférjen anyagokhoz, láthassa a periratokat.
„Örvendetes, ha a főváros vezetése pereskedés helyett visszatér a Budapest Mobilitási Terv által kijelölt útra, és támogatja Budapesten a vasút fejlesztését és a Déli Körvasút megépítését. Egyszer már tartottunk itt, volt a főpolgármester által aláírt támogató FKT-döntés és Újbudával beruházói megállapodás is” – írta közösségi oldalán a volt közlekedési államtitkár.
Remélem, ez a mai álláspont tartósnak bizonyul, és a szakminiszter legutóbbi nyilatkozata alapján ismét, immár harmadszor megindult környezetvédelmi engedélyezési eljárásban néhány héten belül kiadásra kerülő új környezetvédelmi engedélyt nem támadja meg ismét bíróságon a Városháza
– tette hozzá Vitézy Dávid.
Új vasúti híd, új, városon átvezető vágányok, új megállók, amíg itthon pereskedünk, és vitatkozunk róla, Krakkóban idén elkészül a „Déli Körvasút” helyi megfelelője – írta korábban Vitézy Dávid.
A BKK volt vezérigazgatója szerint a kettőről négyvágányosra bővített, Krakkó központján átvezető vasútvonalon a távolsági vonatok és az elővárosi-regionális vonatok forgalmát szétválasztják, előbbiek sebességét 100 kilométer per órára emelték a városi átvezetőszakaszon.
Új biztosítóberendezés, központi forgalomirányítás épült ki. Két új vasútállomás épült (Kraków Grzegórzki, Kraków Złocień), és négy állomást felújítottak, további új megállók építése pedig a következő ütemben kezdődik a külvárosokban
– tette hozzá. A beruházást az EU-s összeurópai hálózatokat támogató CEF alapja finanszírozta, a beruházás 2015-ben kezdődött, és idén fejeződik be. Az új állomások idén őszre készülnek el.
Ha Lengyelország második városa itt tart, miért érnénk be Budapesten a mai állapotokkal, széteső, gazos, évtizedek óta magára hagyott pályákkal a fővárosi fejpályaudvarok körül, fájóan hiányzó vasúti megállókkal és külön szintű vasúti csomópontokkal, 100 éves biztosítóberendezéssel, és ha a Déli Körvasút nem épülne meg, a semmiben végződő harmadik, új Duna-híddal?
– tette fel a kérdést Vitézy, aki szerint hosszú közös tanulási folyamat vezethet odáig, hogy a kivétel nélkül leállított vagy felfüggesztett, főváros környéki vasúti beruházásokból egyszer valóság is lehessen.