Hétfő reggel a Simple Pay fizetési szolgáltatás átmenetileg elérhetetlenné vált a MÁV-nál – számolt be a vállalat.
Már augusztus 19-én is volt egy ehhez hasonló, jó ideig eltartó leállás, akkor Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár is éles kritikát fogalmazott meg emiatt.
A MÁV hétfő reggeli beszámolójában azt írták: a problémák miatt az online értékesítési csatornákon, a MÁV applikációban és az Elvirán fennakadások tapasztalhatók a jegyvásárlásban. Mint írták, külsős szakértők már dolgoznak a hiba kijavításán.
Javasoljuk, amennyiben későbbi utazáshoz váltana jegyet, akkor halassza későbbre az online vásárlást, vagy automatánál, illetve pénztárnál vegye meg a jegyét. A vonatok fedélzetén a hibára hivatkozva pótdíj nélkül váltható menetjegy
– írta a MÁV.
Hozzátették: a sikertelen jegyvásárlásokat a MÁV-START megvizsgálja, és intézkedik a többszöri vásárlások esetén az automatikus visszafizetésről az online fizetés során használt bankszámlára.
„Amennyiben a jegy az applikációban nem látszik, és a MÁV-START-tól sem kap e-mail-értesítést a sikeres vásárlásról, akkor Önnek nincs jegye. Utazás csak érvényes jeggyel lehetséges, ezért kérjük, vásároljon másik jegyet” – hívták fel a figyelmet.
„A zárolt összeget 48–72 órán belül visszatérítik a fizetéshez használt bankszámlára. Amennyiben ez nem történne meg, akkor a problémát kérjük, jelezze: informacio@mav-start.hu. A probléma sikeres kivizsgálásához kérjük, adja meg az alábbi információkat: e-mail-cím, amivel az alkalmazásba regisztrált, a sikertelen vásárlás időpontja, illetve ha rendelkezésére áll, akkor a vásárlás banki tranzakciójának adatait” – olvasható a közleményben.