A vasárnapi, Börgöndi Légiparádén történt repülőgép-balesetnek négy sérültje van, akik közül két embert súlyos sérülésekkel ápolnak a Honvédkórházban. Azt továbbra is vizsgálják, hogy miért zuhant le a repülőgép.
Vasárnap délután lezuhant egy repülőgép a Börgöndi Légiparádén, amelyet Rózsavölgyi Vilmos emelt a magasba, s vele tartott fia, Árpád is. Esélyük sem volt a túlélésre, pedig mindketten tapasztalt, szakmailag elismert pilótáknak számítottak. A repülőgép egy parkoló autóba csapódott, amely kigyulladt, és három ember súlyos égési sérüléseket szenvedett.
Az Index egyik olvasójának videója szerint kevésen múlt, hogy nem történt még nagyobb tragédia: a repülőgép közvetlenül a nézők mellett csapódott a földbe, többen is pánikban menekültek a robbanás elől.
A baleset két súlyos sérültjét nyolc napon túl gyógyuló, másod-, valamint harmadfokú égési sérülésekkel ápolják a Honvédkórházban.
Vályi István, a Speedzone főszerkesztője a tragédia előtt egy nappal még találkozott Rózsavölgyi Vilmossal, akiről elmondta, hogy imádta ezt a repülőt, és az utolsó csavarjáig ismerte. Drámainak nevezte, hogy egy nappal korábban még sikerrel mutatták be ugyanezt a manővert.
A szakember az ATV-nek arról beszélt, minden gép máshogy viselkedik, és ezer faktor közrejátszhat abban, hogy miért veszik el a felhajtóerő, jelen esetben pedig nem tudni, hogy meghibásodás, vagy más okozta. „Különösebben nem veszélyes manőver, de nyilván gyakorolni kell. Ilyen magasságban meg aztán a legapróbb hiba is, mint látjuk, nem ad esélyt arra, hogy korrigálj” – fogalmazott Vályi István.
Varga G. Gábor szakújságíró arról beszélt a portál híradójának, hogy az ilyen jellegű légi parádékat nagyon komoly nemzetközi tudásbázis alapján szervezik. Hozzátette, ha egy repülővel történik valamilyen nem várt eset, akkor a véletlenek összjátékát nem lehet mindig, kizárólag szervezési eszközökkel befolyásolni.
Az ATV Start című műsorában nyilatkozó légi üzemeltetési igazságügyi szakértő azt hangsúlyozta, hogy minden repülőgép-baleset kivizsgálásának megvan a protokollja. Madas László szerint minden egyes légi bemutatót a légügyi hatóság egyedileg engedélyez, miután a bemutató részletes programját megismerik. Van kockázatelemzés, illetve előírják az alsó magassági határokat és a végrehajtható figurákat is.
Tehát ezt elő kell venni, meg kell nézni, hogy ha az történt, akkor jó, ha nem, akkor nyilván repülőfegyelmezetlenségről beszélünk
– tette hozzá.