2023. október 11., szerda 19:27
Vaszily Miklós, a TV2 elnöke a kereskedelmi csatorna kiváló nézettségi eredményeiről beszélt egy interjúban, valamint arról, hogy jócskán maguk mögött hagyták a rivális RTL-t. Elmondta, hogy szerinte milyen tényezők lehetnek ennek az okai.
„Az elmúlt egy évben túlzás nélkül kiváló nézettségi eredményeket értünk el. A folyamat tavaly kezdődött, amikor a 26. születésnapját éppen most ünneplő TV2 a kiemelten fontos őszi tévés főszezonban átvette a vezetést főműsoridőben is” – mondta Vaszily Miklós, a TV2 televízió elnöke a Világgazdaságnak.
Kiemelte: több mint húsz éve nem volt akkora nézettségi különbség a TV2 javára az RTL-lel szemben, mint idén.
Vaszily Miklós többek között arról beszélt még az interjúban, hogy
- A Petőfi rádió kizárólag magyar zenét sugároz október eleji átállása óta, és az átállással párhuzamosan módosult a személyi stáb összetétele is.
- Az őrségváltás 2022 őszén történt, azóta a június kivételével minden hónapban a TV2 nyerte a nézettségi versenyt főműsoridőben a 18–59 évesek körében.
- „Hosszú, 2016 óta tartó építkezés van mögöttünk, ennek a fókuszában az állt, hogy átálltunk sokcsatornás struktúrára. A menedzsment és a stáb minden pozíciójában a megfelelő szakember dolgozik, szóval én azt gondolom, hogy a csapatmunkának köszönhető a mostani siker” – mondta erről.
- „Átalakultak a fogyasztási szokások, és mi éreztünk rá a legjobban, mire van szükségük a nézőknek.”
- Azzal, hogy Szoboszlai Dominiket leigazolta a Liverpool FC, a TV2-es Premier League-licenc értéke óriásit nőtt. Szoboszlai Dominik ugyanis átírta az évtizedes televíziós szokásokat: amióta Szoboszlai Angliába igazolt, már az is megtörtént, hogy többen követték a Liverpool meccsét, mint az itthon örökös kedvencnek számító Fradiét.
- „Megújítottuk a Spíler arculatát, saját focis tartalmakat indítottunk, fejlesztjük a stábot, a létszámot.”
- A magyar nézők erős közösséget alkotnak, és sok időt töltenek el a tévé előtt.
- Szerinte a streaming nem szívja el a lineáris tévézés közönségét, inkább párhuzamos használatról és szórakozásról van szó.
- „Ahhoz képest, hogy milyen mértékű a kiskereskedelmi forgalom visszaesése, a hirdetési piac szépen tartja magát. A tévé pedig továbbra is meghatározó csatorna a hirdetési piacon.”
- „A gazdálkodásunk stabil, de az inflációhoz, az energiaárakhoz és a gyártási költség emelkedéséhez képest sokkal visszafogottabban növekedő bevételeink nem tudják teljes egészében kompenzálni a költségek megugrását.”
- Csoportszinten növekedést várnak az évre, de bőven az infláció alattit.
Vaszily Miklós a TV2 elnöke és ötvenszázalékos tulajdonosa az Index.hu-t is birtokló Indamedia-csoportnak.