A Publicus Intézet legújabb felmérésében azt vizsgálta, mennyire érzékelhető a tanárhiány azok számára, akiknek van iskoláskorú hozzátartozója, aki állami oktatási intézménybe jár.
A Publicus Intézet a Népszava megkeresésére készített reprezentatív közvélemény-kutatást a tanárhiányról. A megkérdezettek
54 százaléka vélekedett úgy, hogy érzékelhető a tanárhiány a közoktatási intézményekben.
A résztvevők 38 százaléka gondolta úgy, hogy nem tapasztalható pedagógushiány – abban az intézményben, amelyikbe gyermekük jár. További 8 százalék pedig nem akart vagy nem tudott válaszolni.
Megkérdezték a szülőket és hozzátartozókat arról is, kell-e gyermeküknek különórákra járnia a tananyag elsajátítása céljából, illetve hogy drágábbnak érezték-e az idei iskolakezdést.
Előbbire a résztvevők 89 százaléka válaszolt igennel, és hozzátették, tavaly óta jelentősen nőttek a különórák költségei. Utóbbira 74 százalék reagált úgy, hogy többe került számukra az iskolakezdés.
A közvélemény-kutatásból kiderült,
leginkább az ellenzéki szavazók érzékelik az iskolák helyzetének romlását
pedagógusi és oktatásminőségi szempontból egyaránt. A kormánypárti szavazóknak mindössze 34 százaléka érzi, hogy romlott a helyzet, többségük pedig azt érzi, nem történt semmilyen minőségbeli változás gyermekük oktatási intézményében.