Jelentősen megnövekedett a menetidő a váci vasútvonalon kedd reggel. A vasúttársaság közösségi oldalán adott magyarázatot arra, hogyan okozott problémát az ősz a vonatok zavartalan közlekedésében.
Közösségi oldalán jelezte a Mávinform kedd reggel, hogy a Vác–Diósjenő–Balassagyarmat vonalon hosszabb menetidővel közlekednek az S750-es vonatok.
A vasúttársaság magyarázata szerint
a nagymennyiségben lehullott és a vasúti pályára került faleveleken a vonatok csak a megszokottnál lassabban tudnak közlekedni.
A bejegyzésből az is kiderült, hogy 7 óra 38 perckor Vácról Balassagyarmatra tartó járat 60-70 perc késéssel indult. A vasúttársaság még mentesítő pótlóbuszt is indított Vácról Kisvácig, ám ez sem állta útját a több mint egy órás késésnek. A Diósjenőről 9:33-kor Vácra induló S750-es vonat végül nem közlekedett.
Mint írtuk, Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ alapító vezérigazgatója már többször élesen bírálta MÁV közlekedését. Néhány héttel ezelőtt Facebook-bejegyzésében jelezte, hogy a cég az összeomlás szélén van. A közlekedési és városmobilitási szakértő szerint már évek óta figyelmeztették a cég vezetőségét arról, milyen kritikus állapotban van a budapesti törzshálózat.
Hozzátette, hogy a vasúti hibák, késések és egyéb kellemetlenségek nem csak a budapesti lakosoknak okoznak napi szintű fejfájást. Véleménye szerint talán a fővárosiakat érinti legkevésbé ez a probléma, hiszen leginkább az agglomerációból és vidékről veszik igénybe a vasút szolgáltatásait Budapest felé.
Vitézy szerint az sem tesz jót a MÁV-nak, hogy nincsenek versenytársai. A volt közlekedési államtitkár többször is amellett érvelt, hogy az államnak meg kellene versenyeztetnie magánvállalatok ajánlataival a MÁV-ot. Mint mondta, fokozatosan vissza kellene szorítani az állami vasútvállalat monopóliumát, ha az képtelen a szolgáltatás megfelelő színvonalú ellátására.