Index Vakbarát Hírportál

Idén nem emel árat Magyarországon az Atmedia

2023. október 25., szerda 08:28

Csak januártól emel árat az Atmedia – tájékoztatta ügyfeleit a magyar reklámpiac egyik meghatározó kereskedőháza. Az áremelés oka a túlkereslet, amit ebben az évben kezelni tud a televíziók reklámidejét értékesítő nemzetközi cég. Konkurense, az RTL Saleshouse már novembertől 20 százalékkal emeli az árait.

Miközben az RTL Saleshouse már ebben az évben áremelést hajt végre, az Atmedia arról tájékoztatta ügyfeleit, hogy – bár a televíziós piacon kialakult túlkereslet őket sem kerüli el – idén még nem változtatnak az árakon.

Mint írják, a végrehajtott árszínvonal-növelésnek és a portfólió stabil nézettségének köszönhetően a túlkeresletet éves szinten kezelni tudják.

Közleményük szerint „ilyen túlkeresleti helyzetben az eddigieknél szignifikánsan magasabb, a túlkereslet mértékének megfelelő áremelés szükséges a 2024-es évre, ahogyan ez már a környező országokban is bejelentésre került. Erre a lépésre mind a szállítási biztonság, mind pedig a tartalom-előállítás színvonalának megőrzése miatt van szükség.”

Hozzáteszik azt is, hogy a hirdetők és a médiaügynökségek oldaláról gyakorlattá kell válnia mind a pontos éves vállalásoknak, beleértve a költések tervezett szezonalitását is – a várható kereslet pontosabb meghatározása érdekében, mind pedig az időben történő kampányjelentéseknek, mert ezzel segíthetnék az inventory tervezést és gazdálkodást.

Rovatok