Index Vakbarát Hírportál

Egy fontos beruházás hiányára hívta fel a figyelmet Vitézy Dávid

2023. november 3., péntek 19:53

Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár szerint „szomorú”, hogy a 14-es és a 47-49-es villamosok összekötését lehetővé tevő Bajcsy-Zsilinszky úti villamos visszaépítésének terve még mindig pont ott tart, ahol akkor tartott, amikor ő 2014-ben eljött a Budapesti Közlekedési Központ éléről.

A közlekedési szakember a közösségi oldalán arról írt, hogy szerinte ezzel a beruházással a Lehel tér és a Deák Ferenc tér között olyan villamoshálózatot lehetne létrehozni, mint a Budai Fonódó, és „a felüljáró eltüntetésével és a villamos apropóján a tér humanizálásával óriási pozitív változást lehetne elérni a budapesti belváros arculatának egészében”.

Vitézy Dávid azt írta, az akkor elkészült koncepcionális tervek óta nem történt semmi, se Tarlós István második ciklusa alatt, se azóta. Felidézte, hogy Karácsony Gergely főpolgármester a 24.hu-nak azt mondta, „jelenleg nincsen további olyan projektje a fővárosnak, mely olyan készültségben van, hogy forrás rendelkezésre állása esetén el lehetne kezdeni a megvalósítást”. 

Ez óriási gond, azt mutatja, hogy ha lennének is elérhető uniós források, a Főváros azokat évekig nem tudná felhasználni. Fel nem foghatom, hogy az elmúlt négy évben hogy nem sikerült egyetlen villamosberuházást sem előkészíteni – a Bajcsy-villamos terveinek elkészítése a BKK éves büdzséjének körülbelül 0,1 százalékába kerülne

– fogalmazott a közlekedési szakember.

Hozzátette, hogy „a főváros valóban nincs könnyű anyagi helyzetben, és a kormányzat se könnyítette a helyzetét az elmúlt években, de az azért nem igaz, hogy egy ilyen volumenű tervezési munkát négy év alatt ne tudott volna gond nélkül elvégezni és kifizetni Budapest, ha akarta volna”.

Így aztán végül is csak azok a villamosfejlesztések vannak most a fiókban, amiket a Kormány a Fővárossal kötött megállapodás alapján átvállalt, és a BFK révén megterveztetettünk, ezek a déli irányú Budai Fonódó-hosszabbítás a Műegyetem rakparton és a Zugló–Angyalföld közötti Szegedi úti átkötés – ezek akár épülhetnének, ha uniós forrás vagy kormányzati támogatás lenne rájuk 

– folytatta Vitézy.

„Ettől azonban még a budapesti belváros az 1970-es években hibásan megszüntetett villamosvonalainak helyreállításáról nem lehet és nem szabad lemondani” – zárta bejegyzését a szakember.

Rovatok