A budapesti Álmos Vezér Gimnáziumban olyan komoly tanárhiánnyal küzdenek, hogy a gyerekek sokszor csak délre járnak iskolába, vagy csak addig vannak bent. A fenntartó Közép-Pesti Tankerületi Központ vezetője egy keddi fórumon azt mondta a szülőknek, hogy a gimnáziumi tagozat fogalma csak az iskola marketingfogása, és a matematikatanár-hiányt is megoldották, mégpedig úgy, hogy megszüntették az iskolában a csoportbontásokat. Mindezek után a szülők arra kényszerülhetnek, hogy magántanárhoz vigyék gyermekeiket, ahelyett, hogy délelőtt megkapnák azt az oktatást, amit az állam a köznevelési törvényben biztosít.
Az előző tanév óta komoly tanárhiánnyal küzd a budapesti Álmos Vezér Gimnázium és Általános Iskola – számolt be az RTL Híradónak több szülő is.
Az egyikük szerint az órákon nincsen szakszerű helyettesítés, sokszor pedig délre mennek, vagy délben már otthon vannak a gyerekek. „És amiatt nagyon el vagyunk keseredve, hogy az osztály fele informatika szakos, ami most digitális kultúra, de az elmúlt 8 hónapban nem volt informatikatanár” – magyarázta.
Egy másik szülő arra panaszkodott, hogy a státusztörvény miatt távozó matematikatanárokat nem helyettesítik megfelelően. „Két matektanár is felállt. Az őszi szünet után visszamentünk, és a matematikatanárok, akik aláírták a felmondó nyilatkozatot, sajnos már nem tudnak dolgozni. A matematikaóránk nekünk nincs megoldva.”
A szülők szerint az informatikát jobb híján sokszor az iskola rendszergazdája tartja. Ha tartja, de többnyire inkább szabadfoglalkozás van óra helyett. De magyar, rajz és angol szakos tanárból is hiány van.
Az intézményt fenntartó Közép-Pesti Tankerületi Központ vezetője kedden szülői fórumot tartott az iskolában. A részvevők szerették volna megtudni, hogy a matek- és informatikatagozatos gimnazista gyerekeik mikor és hogyan tudják majd pótolni a lemaradásukat. Az egyik szülő rögzítette a tankerületi igazgató, Házlinger György válaszait, és eljuttatta a csatornának.
Ez egy gimnázium. Az emelt informatika azt jelenti, hogy a szabadon választható órakeretben, ami 1-2 óra évfolyamonként, megnyomják egy picike informatikával. Nincs tagozat, meg nincs... tehát ez egy... most már... az önök gyerekei ide járnak... ez egy méz a madzagon. Ez egy marketingfogás. Nincs ilyen, hogy emelt. Tehát gimnáziumban ez egy értelmezhetetlen valami
– magyarázta a helyzetet a tankerület vezetője.
Házlinger György arról is beszélt, hogy a matematikatanárok hiányát úgy oldják meg, hogy – ahogy fogalmazott – nem nagyon lesznek az iskolában csoportbontások.
A szülők arról beszéltek a Híradónak, hogy megdöbbentek a tankerület vezetőjének válaszain. „Nagyon afelé megyünk, hogy a gyerekeknek magántanárt keressünk délutánra drága pénzen ahelyett, hogy délelőtt kapnánk meg az iskolában azt az oktatást, amit az állam a köznevelési törvényben biztosít, hogy ingyenes az állami oktatás.”