Egy fontos félreértés tisztázódott a napokban az új budapesti traffipaxokkal kapcsolatban. Nem 45 különböző helyszínen, hanem 45 sávban mérnek majd, azt azonban továbbra sem tudni, hogy hová telepítik őket.
Karácsony Gergely főpolgármester egyik fontos célkitűzése, hogy a fővárosban közúti balesetben megsérült vagy elhunyt közlekedők számát radikálisan csökkentsék. A cél egy olyan Budapest, ahol 2030-ig 50 százalékkal mérséklik a közúti közlekedés súlyos sérültjeinek és halálos áldozatainak számát, 2050-re pedig nullára redukálódnának ezek az adatokat.
Mint ismert, július 1-jén a hajnali órákban egy autó az Árpád hídon haladt a budai irányba, amikor a sofőr elvesztette az uralmát az autó felett, majd többször megpördült, és átszakítva a szalagkorlátot, elgázolt egy biciklist. Karácsony Gergely az eset után rendszerszintű problémáról beszélt.
A főváros nemrég elfogadott közlekedésbiztonsági stratégiájában szerepel, hogy sebességmérő kamerák telepítésével fellépnek a gyorshajtók ellen, de a projekt egyelőre lassan halad.
Még augusztusban a 24.hu megkeresésére a Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatal azt válaszolta, hogy a Fővárosi Önkormányzat Rendészeti Igazgatósága közbeszerzési értékhatár alatt 45, sebességmérésre alkalmas, fix telepítésű kamerát vett bérbe. Ez némi félreértésre adott okot.
Kiderült, hogy 45 forgalmi sávban való sebességmérést lehetővé tevő kamerára szerződtek le.
Vagyis 45 különböző helyszínen telepítenek majd kamerákat. Azonban azt, hogy az új traffipaxok hol lesznek majd, egyelőre nem tudni, mert a helyszínekről az érintett szervek folyamatosan egyeztetnek.
Október végén Terézváros bejelentette, hogy sebességmérőt vásárol, és trafiboxot is telepít az alábbi négy helyszínre
A boxok helyeiről a BRFK, a kerületi rendőrkapitányság és a fővárosi rendészet iránymutatásai alapján döntött az önkormányzat.