Hiába rendeltek az eMAG-tól időben, sokaknak nem érkezett meg a fa alá az ajándék. A cég azt ígéri, hogy kompenzálni fogják ügyfeleiket. A fogyasztóvédők azonban úgy vélik: ha a cég vállalta, hogy időben szállít, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatért meg lehet bírságolni.
„Sokaknak nem érkezett meg időben a megrendelt karácsonyi ajándék az eMAG webáruházból” – számolt be erről az RTL Híradója. A legtöbb panaszos már novemberben előre kifizette a megrendelt terméket, mégsem érkezett meg karácsonyig.
A panaszok elárasztották a közösségi oldalakat. Sokan azt írták, hogy nehezen elérhető a webáruház és a futárszolgálat.
Az eMAG Magyarország az RTL-nek írásban úgy reagált: minden rendelést időben igyekeznek teljesíteni, és kompenzációt ígérnek.
Felháborítónak tartom, hogy december 11-én megrendelt csomag nem érkezik meg karácsonyig
– nyilatkozta az RTL Híradójának Bártfai Adrienn Diána. A panaszos szerint a cég a késésért egy 4 ezer forintos kupont ajánlott fel. „De a csomagom nem késve jött meg, hanem meg sem érkezett” – kommentálta az esetet a panaszos.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) szerint az „ördög a szerződési feltételekben rejlik”.
Az a kérdés, hogy az eladó vállalta-e, hogy karácsonyra megérkezik a megrendelt termék. Amennyiben vállalta, és nem érkezett meg, akkor tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott
– magyarázta Baranovszky György a FEOSZ ügyvezető elnöke, aki szerint ezért az eljárásért a kormányhivatal fogyasztóvédelmi hatósága meg fogja bírságolni a céget.
Az eMAG Magyarország közleményt juttatott el a csatornához, amelyben azt írták: a karácsony a kereskedelemben a legforgalmasabb időszak. „Tisztában vagyunk a felmerült kihívásokkal, lépéseket tettünk annak érdekében, hogy karácsonyig a lehető legtöbb megrendelést célba juttassuk. A késedelmes kiszállítások esetén pedig kompenzáljuk az ügyfeleket” – közölte az eMAG Magyarország.