Nyílt levélben fordult a Ryanairhez egy felháborodott utas, akit karácsonykor mintegy negyven társával együtt hagyott ott a légitársaság a London Stansted (STN) repülőtéren.
A pórul járt utas arról számolt be, hogy a gép eredetileg december 23-án este 8 órakor indult volna, ám az FR3717 számú járat indulása tolódni kezdett. Az utasok végül éjjel 1 órakor tudták meg, hogy a gép nem száll fel. Az immár több órája várakozóknak a Ryanair felajánlott szálláslehetőséget egy közeli hotelben, de ez csak azok számára volt vállalható, akik nem vásároltak túl nagy értékben a Duty Free-ben, ők ugyanis a már kifizetett termékeket nem hozhatták volna vissza.
Azok, akik úgy döntöttek, hogy szállodába mennek, nagyjából egy-másfél óra várakozás után tudták elfoglalni a szállást. Az ügyintézés nagyon lassan ment. Óriási káosz és pontatlan tájékoztatás volt csak. Egyszer azt mondták, hogy mindenki menjen ki, mert a kinti információs pultnál kapunk új repülőjegyet, aztán azt mondták, hogy a már meglévő lesz az új járatra a jegy
– írta az utas, akinek a szavait a spabook.net idézi.
A végső információ az volt, hogy majd e-mailben és az applikációban frissítik a járat indulásának időpontját. A pultnál direkt rákérdezett, hogy mikorra várható a gép indulása és hogy mikor várható új információ, de a biztonság kedvéért minden órára beállított egy ébresztőórát az immár a hotelben tartózkodó utas.
Legnagyobb meglepetésére december 24-én reggel 8 órakor a szállodában azt közölték vele, hogy a gép 7 óra után néhány perccel elindult.
Mivel nem akartam elhinni, ezért a lent várakozó többi magyar utashoz fordultam. Ők is megerősítették, hogy senki semmilyen formában nem kapott tájékoztatást az indulásról és nagyjából 40 utas maradt a londoni repülőtéren karácsony napján.
Nem sokkal később az is kiderült, hogy a Ryanair legkorábban december 26-án indít járatot Londonból Budapestre.
Mivel az utasnak így az egész karácsonyt családja nélkül kellett volna tölteni, úgy döntött, hogy saját költségen vásárol egy jegyet a WizzAir aznap délutáni járatára, vállalva azt is, hogy az egyik repülőtérről áttaxizik a másikra. Végül december 24-én este 8-kor érkezett meg Budapestre.
Bár a történtek után panaszt tett a Ryanairnél, válaszul az alábbi szöveget kapta:
Sajnálom, hogy az FR 3717-es számú, London Stansted – STN – Budapest – BUD járata 23.12.23-án késett, ami a Ryanair által nem befolyásolható kedvezőtlen időjárási körülmények miatt következett be. Mivel ezt a késést a Ryanair ellenőrzési körén kívül eső rendkívüli körülmények okozták, az EU261/2004 rendelet értelmében nem jár kártérítés.
A légitársaság többszöri levélváltás után is ragaszkodik álláspontjához, miszerint a járatot nem törölték, az csupán késett.
Az utas nyílt levelében végül azt írta, egyelőre keresi a megoldást, de nem hagyja annyiban, mert több gyerekes család ragadt kint rajta kívül információhiány miatt.