Index Vakbarát Hírportál

Dagad a botrány, újabb magyar utas fakadt ki a Ryanair bánásmódja miatt

2023. december 31., vasárnap 09:56

Órákon át maradtak étlen-szomjan azok az utasok, akik december 23-án Budapestről Londonba szerettek volna eljutni. Gépük csaknem 18 óra késéssel indult el, csomagjaik eláztak, de a bőröndöket össze is keverték. Kétségbeesésükben többen más légitársaság járatára váltottak jegyet, jelentős többletköltséget vállalva ezzel. Olvasónk azt fontolgatja: bíróságra viszi az ügyet.

Az Index szombaton írt arról a pórul járt utasról, aki nyílt levélben fordult a Ryanairhez, miután a légitársaság csaknem negyven társával együtt hagyta ott a London Stansted (STN) repülőtéren – mindezt ráadásul karácsonykor.

Cikkünket látva egy másik utas levélben fordult az Indexhez, hogy elmesélje: szintén az ünnep előtt egy nappal a Ryanair-rel való közlekedés számára sem volt zökkenőmentes.

Olvasónk gépe eredetileg december 23-án, 18 órakor szállt volna fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, nem sokkal később pedig már Londonban kellett volna lennie. Ehelyett a gépe végül csak december 24-én, valamivel 13 óra után indult el, ám azt a tortúrát, amit a kettő között átélt – más magyar és brit turistákkal együtt – senkinek nem kívánja.

„Méltatlanul bántak velünk"

Az utas eljuttatta nekünk azt a levelet is, amelyet a történtek után a Ryanairnek küldött el. Ebben leírta, hogy az első pár órában folyamatosan félretájékoztatták őket.

Hol azt mondták nekik, hogy nincs személyzet a jégtelenítésre, hol azt, hogy nem tudják a bejáró alagutat odamozgatni a géphez, hol azt, hogy az érkező utasoktól még nem lehet beszállni. Végül 23 óra környékén egy darabig úgy tűnt, hogy elindulnak, majd további két órát ültek a gépben, ekkor már több órája voltak étlen és szomjan. 

A kis ülések közötti folyosón felváltva sétáltunk, majd 24-én éjjel 1:30 körül a pilóta bemondta, hogy a járat törölve, további információ a felszállást illetően nincs. Betereltek minket a csomagváróba. A csomagokat 7 óra után kezdték a szalagra tenni, amelyek teljesen eláztak. Vélhetően kint maradtak a csapadékos külső területeken. Üzenetet kaptunk az éjjel, hogy megpróbálnak nekünk szállást találni, illetve hogy csapataik a járatpótláson dolgoznak. Majd jött egy üzenet, mely szerint mégsem tudnak szállást találni, oldjuk meg magunknak, és majd fizetik

– emlékezett vissza az éjszakára az utas, felidézve azt is, hogy az utolsó pár órában már egymás megmaradt édességeit ették, és többen a mosdóból ittak meleg vizet.

Voltak, akik kétségbeesésükben vagyonokért vásároltak jegyet más légitársaságnál. Ő maga egy Wizz Air-járatra váltott jegyet 51 ezer forintért. Közvetlenül azután, hogy megtörtént a tranzakció, kapott egy üzenetet a Ryanairtől, hogy még aznap 11:30-kor pótlójáratot indítanak.

Kezdődött minden elölről. Már a kapuknál gond volt ismét, hiszen a jegyeinkkel előző nap már bementünk. Egyesével engedtek be minket az elektromos kapuknál. Majd a 11:30-as indulás helyett a gépünkre körülbelül csak 12 óra körül tudtunk beszállni. Ekkor újabb problémát közölt a légiutas-kísérő. A csomagokat összekeverték. Az emberek lementek a gépről a tiltott területekre, mászkáltak a gép kerekei között, hogy a csomagjaikat kiválogassák. Majd 13:30-kor végre elindult a gépünk, és úgy 15:40 körül szálltunk le magyar idő szerint. Nagyon elfáradtunk, kimerültünk. Méltatlanul bántak velünk

– jelentette ki az utas, hozzátéve, hogy az úttal komoly egészségügyi kockázatot is vállalt, trombózishajlama miatt ugyanis a repülések előtt injekciót kell magának beadnia.

Ha túl hamar adja be, nincs meg a védelem, ha túl későn, ugyancsak bajba kerülhet. A folyamatos kiszámíthatatlanság miatt nem tudta, hogyan tudna jól időzíteni, így végül úgy repült, hogy csak reménykedni tudott abban: épségben odaér az Angliában tartózkodó családjához karácsonyra.

Az utas megkeresésében végül jelezte: a történteket nem hagyja annyiban, kártérítési igényt ad be, de ha kell, az embertelen bánásmód miatt bíróságra viszi az ügyet.

Rovatok