Újév napján késő délutánra sikerült beemelni és elszállítani az utolsó, Nagymarosnál kisiklott tartálykocsit is, így kedden hajnali négy órakor egy vágányon, villamosvontatással megindulhat a vonatforgalom – közölte a Mávinform.
A daruzást és az utómunkálatokat követően a MÁV szakemberei az egyik sínpáron megkezdték a vágányszabályozást, és visszaépítik a kocsik emelése, elszállítása miatt elbontott, félrehúzott felsővezetékeket is – írták közleményükben.
Előreláthatólag kedden egy másik vágányon is megindulhat a forgalom.
A közlekedési vállalat szerint kedd hajnaltól az S70-es vonatok továbbra is menetrend szerint közlekednek a Nyugati pályaudvar és Vác között, a szobi Z70-es, G70-es vonatok pedig ismét a teljes útvonalukon járnak. Vác és Szob között kedd hajnaltól már nem kell átszállni pótlóbuszokra sem a szobi, sem a nemzetközi járatokról.
A Mávinform emlékeztetett: szombaton kora délután egy Nagymaros állomásra bejáró, 23 vagonból álló tehervonat 9 tartálykocsija kisiklott, amelyek közül 4 kocsi felborult, illetve keresztbe fordult a vágányokon, egyes kocsik a tengelyükkel az ágyazatba fúródtak.
Bár a kisiklott tisztítatlan tartálykocsik üresek voltak, az előírásokat betartva a MÁV vegyi elhárítócsapatának tagjai és a katasztrófavédelem szakemberei megvizsgálták azokat, és még aznap megkezdődhetett a helyszínelés, valamint a műszaki mentés egy vasúti óriásdaru segítségével.
A daruzás előtt a felsővezetéket részben vissza kellett bontani, illetve félre kellett húzni, hogy a daru és a megemelt kocsik ne akadjanak bele.
Három vágánynál jelentősen rongálódott a vasúti pálya: a sínek, a jelzőberendezések, a váltók, valamint a betonaljak is sérültek. Itt a kárfelmérés csak a kocsik elszállítása után kezdődhetett meg, és a teljes helyreállítás a jelenlegi becslés alapján két hétig tarthat – áll a közleményben.
A Mávinform felhívta a figyelmet arra, hogy a teljes helyreállítás végéig a Budapest–Vác–Szob vonal északi, Vác és Szob közötti szakaszán közlekedő vonatok esetében előfordulhatnak 5-15 perces késések – írták közleményükben.
Ahogy azt korábban megírtuk, december 30-án kisiklott és felborult egy tehervonat négy kocsija a nagymarosi állomáson. A baleset következtében szivárgást nem észleltek a tartálykocsiknál. A baleset következtében jelentősen rongálódott a vasúti pálya, például jelzőberendezések, váltók is.