Az Index birtokába került levelezés alapján, amely Draskovics Tibor, a BKK igazgatósági elnöke és Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója között zajlott, a 2020 óta változatlan, évi 7,4 milliárd forintos összeg helyett a Lázár János vezette minisztérium utolsó ajánlata 8,6 milliárd forint volt, amit a BKK nem fogadott el. Cikkünk megjelenése után három órával Karácsony Gergely főpolgármester is reagált az ügyre.
Szerdán megírtuk, hogy Draskovics Tibor, a Gyurcsány-kormány volt pénzügyminisztere, jelenleg a BKK igazgatósági elnöke és Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója közötti levelezésből kiderül: a 2020 óta változatlan, évi 7,4 milliárd forintos összeg helyett a Lázár János vezette minisztérium utolsó ajánlata 8,6 milliárd forint volt.
Ezt a főváros és a BKK nem fogadta el, így
DECEMBER 31-ÉN A SZERZŐDÉSEK LEJÁRTAK, A FŐVÁROSI ÖNKORMÁNYZAT EZZEL ELVESZÍTETTE JOGÁT A HÉV ÉS AZ AGGLOMERÁCIÓS VOLÁNBUSZ-JÁRATOK MENETRENDJÉNEK ALAKÍTÁSÁRA, ÉS MEGSZŰNT A KÖZÖS BUDAPEST-BÉRLET JOGI ALAPJA.
A levelezésből úgy tűnik: a főváros tudatosan döntött a megállapodás helyett az együttműködés felszámolása mellett, ami miatt Karácsony Gergely főpolgármester rögtön a kormányt hibáztatta.
Valójában mi sem értjük, hogy mi történik. Van egy működő rendszer, ami mindenkinek jó, azonban Lázár Jánosnak lehet, hogy nem. A pénzügyi vitáknak, amik felmerülnek, semmi közük a Budapest-bérlethez
– összegezte Karácsony Gergely az RTL Híradó január elsejei adásában az álláspontját. Az Index birtokába került levelezés szerint azonban a főpolgármester nem mondott igazat.
Három órával cikkünk megjelenése után Karácsony Gergely főpolgármester is reagált az ügyre. Azt írta: „Onnan lehet tudni, hogy a kormány kifogy az észérvekből, hogy hadrendbe állítják a hazug propagandát. Mint most, a Budapest-bérlet ügyében. A négy éve elkezdett Budapest-ellenes politikát 2024-ben újratöltik. De Budapest ellenáll.”
A főpolgármester hat pontban foglalta össze véleményét a Budapest-bérlet ügyében.
„A Budapest-bérlet körül kialakult helyzet a magyar politika állatorvosi lova, ahol valójában a választók nem értik, hogy mi történik, valójában a választók kapnak rosszabb szolgáltatást, miközben az általuk befizetett adó egyik zsebből a másikba rakásán folytat nevetséges cicaharcot a politika” – írja közleményében az LMP.
„Magyarországon a politika ma nem tölti be a szerepét. Ez azért van, mert a politikai szereplők döntő többsége nem közös problémáinkat akarja legyőzni, hanem egymást. Ezért a legtöbb politikus megosztottságot generál azért, hogy abból politikai hasznot reméljen.
AZ EGYIK LEGSZÖRNYŰBB PÉLDÁJA AZ ILYEN MEGOSZTOTTSÁG-ELŐÁLLÍTÓ POLITIKAI VÁLLALKOZÓKNAK, AZ LÁZÁR JÁNOS
– fogalmazott bejegyzésében Ungár Péter, megjegyezve, hogy „Lázár János mostani politikai terméke egyszerű: ő a hamis vidék-főváros szembeállítás vámszedője”.
Minden olyan kezdeményezés jó, ami fejleszti a magyar vidéket, ez nem kérdés. De éppen ezért jó lenne, ha Lázár János azon vigéckedne, hogy hogyan gyarapodik a megyei jogú városok közötti vasúti közlekedés, ahelyett, hogy a fővárosiakat és az agglomerációban élőket rövidíti meg. Azzal ugyanis, hogy Lázár János legkésőbb március 1-én mégis megszünteti a Budapest-bérletek használatát az agglomerációs Volánbusz- és a MÁV-HÉV-járatokon, nem jár jól senki, sem budapesti, sem vidéki
– fejtette ki véleményét az LMP társelnöke, aki szerint megvan a pénz a magyar költségvetésben a finanszírozásra, hiszen ha nem lenne, akkor olyan luxuskiadásokról sem beszélhetnénk, amilyeneket kapásból tudna mindenki százat mondani.
(Borítókép: Karácsony Gergely 2023. május 22-én. Fotó: Papajcsik Péter / Index)