Országos szinten vasárnap 4006, hétfőn 22 608 járat marad ki. Dobi István szakszervezeti vezető kilátásba helyezett egy sztrájkláncot, amely addig tarthat, amíg nincs megállapodás.
A sztrájk támogatottsága a közel 60 százalékról további 10 százalékkal nőtt, a kollégák aktívak, és szervezkednek, mert elegük van a többi szakszervezet és a munkáltató vízgereblyéző politikájából – mondta a Népszavának a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) elnöke.
Dobi István kijelentette, hogy az országos munkabeszüntetés inkább a fővárost érintheti, mint a vidéki településeket.
Az elégséges szolgáltatás biztosításához a távolsági járatok felét kell elindítani, ugyanakkor a vidéket érintő helyi, helyközi járatoknál 66 százalékos járatsűrűséget kell biztosítani.
Az előzetes felmérések szerint országszerte vasárnap 4006, hétfőn 22 608 járat marad ki.
Dobi István kijelentette, ha továbbra sem állnak velük szóba, akkor sztrájklánc indulhat el, amely addig tarthat, amíg nincs megállapodás. A SZAKSZ elnöke szerint a sofőrök és a Volán-dolgozók küzdeni akarnak a béremelésért. „Amikor azt mondják, hogy elég volt, akkor a szakszervezet is leteszi a fegyvert” – tette hozzá a szakszervezeti vezető.
A Volánbusz Zrt. a honlapján tette közzé, hogy milyen járatok maradnak ki vasárnap és hétfőn. A közlekedési cég hangsúlyozta: a január 28–29-re meghirdetett munkabeszüntetés időtartama alatt – a törvény alapján – biztosítaniuk kell az elégséges szolgáltatásokat.
A MÁV–Volán vállalatcsoportnál tartott bértárgyaláson Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. vezérigazgatója három év alatt átlagosan bruttó 25 százalékos alapbér-növekedést, idénre pedig egységesen 70 ezer forint keresetfejlesztést ajánlott.
A 9 leányvállalat dolgozóit képviselő reprezentatív szakszervezetek vezetőinek többsége ezt elfogadhatónak tartotta, a SZAKSZ viszont ragaszkodik az egy évre szóló megállapodáshoz és az idei, legalább havi 90 ezer forint bérnövekedéshez – idézte fel a Népszava.