A korábbi tervekkel ellentétben Kínából fogják Magyarországra hozni a BYD elektromos autóiba kerülő akkumulátorok részegységeit. Az épülő szegedi üzemben csak összeillesztik és beteszik a járművekbe.
Ugyan a BYD gondolkozott azon, hogy a Szegedre tervezett gyárához Magyarországon gyártassa az akkumulátorokat is, végül úgy döntöttek a cég vezetői, hogy Kínából viszik Szegedre az akkukat – írja a hvg.hu a Népszava értesülése alapján.
A lap szerint az akkumulátorok részegységeit Szegeden fogják majd összerakni, és ott teszik bele az elektromos autókba, de vegyipari tevékenység nem történik majd a BYD magyarországi üzemében.
Békéscsaba, Orosháza, Kistelek és Hódmezővásárhely is felmerül mint helyszín, ahol akkugyárat építhetnének, de a magyar politikusok kezdettől fogva azt ígérték, hogy nem Magyarországon állítják elő a BYD akkumulátorait.
A Népszava szerint azért döntöttek így a kínaiak, mert a grafitot, ami az akkumulátor egyik fontos alapanyaga, mindenképp ide kellene hozni Ázsiából, ezért alig van különbség a költségekben. Az új akkugyár felépítésének költségeit azonban meg tudják spórolni.
„Szegeden építi meg első európai üzemét a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának számító kínai BYD, ez a magyar gazdaságtörténet egyik legjelentősebb beruházása lesz, amelynek nyomán több ezer új munkahely jön létre” – jelentette be a múlt év végén Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, aki arról is beszámolt, hogy a 2023 szeptemberéig több mint 20 ezermilliárd forintnyi bevételt regisztráló, nagyjából 630 ezer főnek munkát adó vállalat nem akkumulátorokat, hanem elektromos autókat fog előállítani Magyarországon.
Szijjártó Péter fontosnak tartotta megjegyezni, hogy 2023-ban globális viszonylatban minden negyedik elektromos autót a BYD értékesített.
Januárban Szegeden jártunk. Arra voltunk kíváncsiak, hogy a helyiek mit gondolnak a BYD érkezéséről. Az erről szóló helyszíni riportunkat ide kattintva olvashatja el.