Egyre többen választják utazáshoz a MÁV-Volán-csoport járatait Magyarországon. Ehhez nagyban hozzájárult a vármegye- és országbérletek rendszerének bevezetése. Az otthoni munkavégzés leginkább a HÉV-ek utasforgalmán érezhető, itt mérsékeltebb a növekedés, de még így is 7 millióval többen vették igénybe az utazás ezen formáját, mint az azt megelőző évben.
Tavaly több mint 800 millió utazás történt a MÁV-Volán-csoport járatain, a MÁV-START utasforgalma rekordot döntött – közölte a MÁV Zrt. az MTI-vel.
A közlemény szerint a MÁV-Volán-csoport járatain 2023-ban 837 millió volt az utazások száma, 118 millióval több, mint 2022-ben.
Ez azt mutatja, hogy a vasúti közlekedés népszerűsége – az infrastruktúra és a járműállomány kihívásai ellenére is – lendületesen növekszik Magyarországon – írták, hozzátéve, ebben meghatározó szerepet játszott a vármegye- és országbérletek rendszerének bevezetése.
A MÁV-START belföldi járatain 2023-ban csaknem 178 millió, a nemzetközi vonatokon pedig közel 3,4 millió utazást mért a vasúttársaság, ezzel új rekordot ért el.
A társaság minden eddiginél több járatot állított forgalomba: tavaly már 1,2 millió vonat közlekedett, 130 ezerrel növelve a járatok számát 2019-hez képest, és 50 ezerrel a 2022-es adathoz viszonyítva – tették hozzá.
Közölték azt is, hogy a Volánbusz helyi és helyközi járatait tavaly 585 millió alkalommal választották az utasok, ez 65 millió utazással múlta felül a 2022-es adatokat. Tanítási napokon csaknem 5,5 ezer busz, 42,5 ezer helyközi és 12 600 helyi járat szolgálja ki az utasokat. A minél korszerűbb és még inkább környezetbarát utazás érdekében 2018 óta a társaság 2500 új járművet állított forgalomba.
A HÉV-ek utasforgalmában érezteti még leginkább a hatását az otthoni munkavégzés (home office) elterjedése, de a 2022-es adatokhoz képest tavaly így is 7 millióval több, csaknem 71 millió utazáshoz vették igénybe a zöld festésű kötöttpályás járatokat – áll a közleményben.
Az összegzés szerint mindez jól mutatja, hogy a magyar utasok körében is egyre nagyobb a nyitottság és az igény arra, hogy az autózás helyett a fenntartható közösségi közlekedést válasszák, hiszen minden fejlesztéssel növelhető az utasszám.