Index Vakbarát Hírportál

Változik a KRESZ

2024. február 12., hétfő 14:58

Folytatódik a KRESZ megújításának előkészítése, a projekten félszáz szakmai, érdekképviseleti, tudományos, közigazgatási és civil szervezet dolgozik. A javaslatok között szerepel a gyalogátkelőhelyek biztonságosabbá tétele, valamint a közlekedésoktatás bevezetése az általános iskolákban.

Kétnapos szakmai fórumon vitatja meg a KRESZ megújítását az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM), amely a szakfeladatokat ellátó KTI Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet Nonprofit Kft.-vel egyeztet az ügyben.

A megbeszélés keretében ötven szakmai, érdekképviseleti, tudományos, közigazgatási és civil szervezet bevonásával mérik fel a közúti közlekedésben részt vevő hivatásos vagy civil szereplők elvárásait, gyűjtik össze a tudományos, szakmai vagy érdekképviseleti szervezetek javaslatait, valamint azonosítják a főbb problémaköröket.

Az ÉKM a korábbiakban 12 szakmai szervezettől 381 javaslatot gyűjtött össze, amelyek mintegy harmada koncepcionális alapokat érintett. Ez világossá tette, hogy a szabályozás átfogó megújítására van szükség. 

A minisztérium közölte, a megújításra tett javaslatok között szerepel 

a kijelölt gyalogátkelőhelyek biztonságosabbá tétele, valamint a járművekre vonatkozó műszaki szabályok felülvizsgálatának és aktualizálásának kérdése.

Szó esett arról is, hogy a közlekedésre való felkészítésben a gépjárműoktatás mellett 

nagyobb hangsúlyt kellene kapnia a közlekedésoktatásnak, nevelésnek, már az általános iskolákban is.

A minisztérium úgy fogalmazott, hogy a KRESZ az állampolgárok körében legismertebb és legtöbbször alkalmazott jogszabály, ezért kiemelten fontos, hogy a megújításakor olyan gyakorlatias szabályozás szülessen, amelynek középpontjában a biztonságos közlekedés áll, és amely növeli a közlekedésben részt vevők szabálykövető magatartását.

A szakmai fórumon Mayer András, a KTI ügyvezetője kiemelte, a hatékony és gyakorlatias szabályozás kialakításához a kulcs a közös gondolkodásban rejlik, az egyes szakterületeknek azonban komoly felelőssége van abban is, hogy az elvárásokból mindenki számára előnyös szabályrendszer szülessen.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium képviseletében a fórumon Bói Loránd közlekedésstratégiáért felelős helyettes államtitkár és Kerékgyártó János közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkár vett részt.

Rovatok