Szép kis táncot jár egymással a fővárosi vezetés és az állam Vitézy Dávid szerint. A közlekedési és városmobilitási szakértő úgy látja: Lázár János csak az időt húzza, míg Karácsony Gergely látványosan megalkuszik.
A HÉV-eket fel kell újítani, a járműveket le kell cserélni – véli Vitézy Dávid, korábbi közlekedési államtitkár, aki Facebook-bejegyzésében hosszan írt arról, kinek kellene lépnie ebben az ügyben.
Mivel a HÉV-ek közel 8 éve állami tulajdonban vannak, ezért a kormányé az egyértelmű felelősség. Ugyanakkor az a látványos megalkuvás sincs rendben, amit a főpolgármester csinál. Lázár János időt húz, minden budapesti fejlesztést leállít, és az így felszabaduló források töredékéből egy kicsit visszaoszt, ezzel lekenyerezve a főpolgármestert, aki ezek után büszkén kiírja, hogy a városháza ezzel »segíti« a HÉV-ek megújulását – körülbelül mint a főszereplő a régi Sport szeletes reklámban
– fogalmazott a közlekedési és városmobilitási szakértő, utalva ezzel Karácsony Gergely hétfői bejegyzésére, ahol a főpolgármester azt írta: „Budapest segít az államnak felújítani a HÉV-eket”.
Vitézy Dávid úgy véli: „Szép kis tánc ez, de a végeredménye mégiscsak az: a HÉV-ek öregednek tovább, a főváros hozzájut egy kis uniós pénzhez, amiből újabb belvárosi tereket csinosítgathat, a pénz nagy részét pedig Lázár János elviszi vidékre.”
Kiemelte, hogy ezzel párhuzamosan viszont Csepelen, Pesterzsébeten, Soroksáron, Békásmegyeren és az agglomerációban nincs érdemi változás, se versenyképes alternatíva az autós közlekedésnek, így egyelőre maradnak a dugók, és nő a légszennyezettség.
A HÉV-flotta elöregedett, a kohószökevény HÉV-vonatok cseréje nem tűr halasztást. Azonban onnantól, hogy a tendert végre újból kiírják, legalább 4-5 év, mire az új vonatok megérkezhetnek
– jelezte a szakértő, aki felidézte azt is, hogy a korábban forráshiányra hivatkozva visszavont HÉV-járműtendert a kormány azóta sem írta ki, sőt Lázár János a szentendrei, ráckevei és csepeli HÉV infrastruktúrájának teljes felújítását is leállította.
Tovább rohad a már eleve rossz állapotú infrastruktúra, tovább romlik a közösségi közlekedés versenyképessége
– összegezte Vitézy Dávid.