A kormány létrehozna egy elitpedagógus-képzést a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen. A tanárképzés átalakításának terve szerint az ott végző tanárok az elit gyerekeit tanítanák, a modellváltott egyetemek a térségi tanárképzési igényeket szolgálnák ki, míg a hátrányos helyzetű gyerekek oktatását az egyházakra bízná a kormány. Ha a tervek megvalósulnak, tovább nő az oktatási szegregáció, bonyolódik a közoktatási rendszer, és tovább bontódik a fenntartói szerkezet.
Elkészült a tanárképzés átalakításának terve: a kormány létrehozne egy elitpedagógus-képzést a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen – írja a Jelen című lap kormányközeli forrásokra hivatkozva. A kormány a terveket már két körben tárgyalta.
A Jelen felidézi, hogy Orbán Balázs – a miniszterelnök politikai igazgatója, egyben az NKE Tanácsadó Testületének elnöke – az év elején Visszavezetni az oktatást konzervatív gyökereihez címmel tanulmányt írt a Kommentár című folyóiratba: szerinte mára az iskolában „a konzervatív megközelítés teljesen háttérbe szorult, s helyét progresszív alapelvek vették át. Emiatt egyre inkább úgy tűnik, hogy az iskola nem képes érvényes tudást átadni a következő nemzedéknek”.
A terv szerint létrehoznának egy elitpedagógus-képzést a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen (NKE), az itt végző tanárok az elit gyerekeit tanítanák.
A nehezebb sorsú gyerekeket oktató pedagógusok képzéséért eközben az egyházi felsőoktatási intézmények felelnének.
Az új kar ráindul az ELTE tanárképzőre, ahol az anyagi feltételek hiánya miatt ezzel nehezen fognak tudni versenybe szállni, ugyanis az NKE tanárképző projektjét százmilliárdos nagyságrendűre tervezik – írja a hírportál, ami úgy látja, hogy az új kar létrehozásának célja az lehet, hogy az egyetemről kikerülő jövőbeli tanároktól az ország elit diákjai a legjobb oktatást kaphassák.
A kormány az egyházi felsőoktatási intézményekre bízná a hátrányos helyzetű gyerekeket oktató iskolákban tanító tanárok képzését. A terv még egy lábat tartalmaz: a modellváltott egyetemek a térségi tanárképzési igényeket szolgálnák ki.
A középiskolák tömeges fenntartóváltása is ehhez a tervhez illeszkedik a portál szerint.
A tanárképzés átalakításának tervét a Jelen szerint az is alátámasztja, hogy Nyíregyháza, Debrecen és Eger felsőoktatási intézménye is forrást kapott tavaly arra a célra, hogy tanárképzéseikben kísérleti projekteket indítsanak, a tanárképzés kimeneti követelményeinek, tartalmi elemeinek átalakításától kezdve a gyakorlati képzés megreformálásig.
A portál úgy véli, hogy ha a tervek megvalósulnak, tovább növekszik az oktatási szegregáció, bonyolódik a közoktatási szerkezet, tovább bontódik a fenntartói szerkezet.