Gyarmati Éva gyermekpszichológus azt tanácsolja a szülőknek, hogy a tavaszi szünidőben ne a tananyag pótlásával töltse az idejét a gyermek, a tankönyvek maradjanak a fiókban a szünet utolsó napjáig. ellenben sok játékot, szabadban történő mozgást, társasjátékozást és lazább időbeosztást javasol.
A tavaszi szünetben azt kell csinálnia a gyerekeknek, amit egyébként mindig is kellene csinálniuk: játszani, mozogni, mert ezek azok a dolgok, ami a legjobban hiányoznak a mindennapokból – mondta az InfoRádióban Gyarmati Éva gyermekpszichológus.
A szakember a kirándulás fontosságát hangsúlyozta ebben az időszakban, hasonlóan fontosnak tartja az olyan játékot, ami az egyensúlyrendszer mozgatásával jár. Ilyenek például a falmászás, hintázás, ugrálás.
A pszichológus úgy véli, hogy nem testnevelési órákra, hanem a szabad játékra lenne szüksége a gyerekeknek.
Ugyanakkor azt is tanácsolja Gyarmati Éva, hogy a reggelek ne legyenek olyan kapkodósak, mint az átlag hétköznapok, induljon kényelmesebben a nap, de azért ne teljen egész napos ágyban léttel az idő, mert az sem igazán pihentető.
Arra a kérdésre, hogy tanuljon-e a gyerek a szünetben, úgy fogalmazott:
ne bántsuk már a gyerekeket.
A pszichológus annak a reményének adott hangot, hogy a pedagógusok nem a szünet utáni első napon íratnak dolgozatot és és nem fognak feleltetni sem, hiszen olyan rövid a szünet, hogy abban ne a tananyag domináljon – írta meg az Infostart.