Nem éltek át túl kellemes órákat a magyar utasok, akik Barcelonából szerettek volna hazajutni hétfő éjszaka. Olvasónk úgy véli, a Wizz Air tisztességtelenül járt el, míg a légitársaság azt közölte, hogy minden tőlük telhetőt megtettek, még akkor is, ha az eset nem az ő hibájukból történt.
Hétfő éjjel a Barcelonából Budapestre induló járat késéséről már napközben SMS-t kaptak a Wizz Air utasai.
A járatot végül nem sokkal éjfél után „törölték”, de szintén hazautazni kívánó olvasónk szerint ezt a légitársaság úgy kommunikálta, mintha továbbra is csak késésről lenne szó, és az új menetrend szerint a gép kedd délután indulna. A reptéri alkalmazottak még éjjel fél 2-kor sem tudták elhelyezni az utasokat a szállodai szobákban, ezért a magyar utasok együtt várakoztak az ügyintézésre.
A reptéri alkalmazott arrogáns volt, és úgy tűnt, hogy nem ura a helyzetnek, mivel három óra várakozás után még egy utast sem tudtak elszállásolni. A Wizz Air helyben nem képviseltette magát. Az emberek kérdezték, hogy a feladott csomagjaikat visszakapják-e vagy sem, de erre is ellentétes válaszok érkeztek. Végül kiderült, hogy a reptér már korábban a csomagfelvételi pontokra helyezte a feladott poggyászokat, amelyek addigra már órák óta őrzés nélkül mentek körbe-körbe a kihalt reptéren. Voltak, akik gyerekekkel voltak, sokan másnap már dolgoztak volna, én is
– olvasható a beszámolóban. Az olvasó hozzátette: „Mivel a Wizz Air még a check-innél aláíratott minden utassal egy nyilatkozatot, előre lehetett sejteni, nem tisztességes az eljárásuk, mert ahelyett, hogy közölték volna, a gép fel sem szállt Budapestről, egész nap és éjjel is hitegették az utasokat, hogy csak késés történik.”
Arról, hogy mi lett a reptéren ragadt magyarok sorsa, a levélírónak nincs tudomása, ő és a párja ugyanis saját költségen ment el egy szállodába.
„Hogy hogyan jutunk haza, az egyelőre nem ismert” – jegyezte meg az utas, aki kedd délelőtt még szintén a spanyol városban tartózkodott.
Lapunk a történtek tisztázása érdekében levélben fordult a Wizz Airhez, amely az alábbi választ küldte megkeresésünkre:
„Április 22-én a rendkívüli időjárási helyzet miatt a Wizz Air Barcelona–Budapest járata nem tudott biztonságban felszállni a menetrend szerinti időben. A légitársaság a repülőjegy foglalásakor megadott elérhetőségeken tájékoztatta az utasokat a várható késésről, majd miután egyértelművé vált, hogy a repülőgép aznap már nem tud felszállni, a Wizz Air földi kiszolgálópartnere azonnal megkezdte az utasok szállásának megszervezését” – közölte lapunkkal a légitársaság, hozzátéve, hogy utóbbi egy helyi, katalán ünnep miatt a szokásosnál is hosszabb időt vett igénybe, így az utasok egy része csak éjszaka tudta átvenni a szobáját.
Válaszukban hangsúlyozták azt is, hogy az érintett utasoknak a szállás mellett felajánlották az ingyenes átfoglalási lehetőséget, a repülőjegyük vételárának 100 százalékos visszatérítését vagy az eredeti viteldíj 120 százalékának Wizz-kreditben való jóváírását is.
„És bár az eset nem a légitársaság hibájából történt, a Wizz Air ezúton is elnézést kér minden érintettől a kellemetlenségért, és továbbra is utasai, személyzete és repülőgépei biztonságát tartja szem előtt” – fogalmazott a cég.