A Demokratikus Koalíció parlamenti frakciója immár havonta több mint hétmillió forintot fizet „socialmedia-tanácsadásra”. Hogy ez pontosan miben merül ki, azt továbbra sem tudni, ugyanakkor Facebook-hirdetésekre ennek az összegnek csak töredékét fordítják.
A Gyurcsány Ferenc vezette Demokratikus Koalíció frakciója még tavaly decemberben kötött szerződést az évek óta számukra jól bevált céggel, az EagleEye-Marketing Kft.-vel. Mint arról az Index tavaly is beszámolt: a cég ügyvezetője Páva Zoltán. A cégvezető az ellenzéki körökben jól ismert ezalenyeg.hu oldalt üzemeltető vállalkozás tulajdonosa is egyben.
Az EagleEye-Marketing Kft.-nek hiába nőtt 2022-ben minimálisan az árbevétele 2021-hez képest (262 millió forintról 263 millióra), adózás előtti eredménye csaknem 58 millióról mindössze 8 millióra olvadt. A tavalyi eredményeket még nem tette közzé a vállalkozás.
A tavaly év végén megkötött szerződés fillérre pontosan ugyanakkora keretösszeget tartalmazott, mint az azt megelőző, szintén hat hónapra vonatkozó megállapodás. Ezek szerint az EagleEye-Marketing Kft. 2024 január elseje és június 30 között nyújt „socialmedia-tanácsadást” a DK parlamenti frakciójának.
Ezért cserébe a párt frakciója 33 millió 948 ezer forintot fizetett a cégnek, azaz havonta 5,65 millió forintot értek a tanácsok.
Idén februárban azonban történt valami, ugyanis a parlament.hu oldalára nemrég feltöltöttek egy szerződésmódosítást, amely szerint igencsak megdrágult a szolgáltatás. Az új szerződés ugyanis már nem hat hónapra vonatkozik, hanem csak május 31-ig érvényes, a szerződés értékét pedig mintegy három millió forinttal meg is emelték, 36 millió 777 ezer forintra. Havonta tehát immár 7,35 millió forintot fizet a DK a tanácsadásért. Ez pontosan 30 százalékos növekedést jelent, amelyet még az extrém magas hazai inflációval is nehéz magyarázni.
Kérdéseinket már a tavalyi cikk előtt is elküldtük a párt sajtóosztályának. Többek között arra voltunk kíváncsiak, hogy:
Ezekre akkor nem kaptunk választ, így most ismét feltettük a DK-nak, azzal a kiegészítéssel, hogy:
Amennyiben a párt válaszol a kérdéseinkre, cikkünket frissítjük.
Érdekesség, hogy míg tanácsadásra igen jelentős összegeket fordítanak, addig a tényleges közösségi médiás hirdetésekre igencsak keveset. A Meta adatai szerint január vége óta, azaz az elmúlt 90 napban mindössze 3,5 millió forintot költött a párt Facebook-hirdetésekre, azaz töredékét annak, amit a konkrét tanácsadásra fordítottak.