Magyarország mára az üzleti szolgáltatási szektor zászlóshajójává vált Közép-Európában, az ágazatban dolgozók száma öt év alatt a duplájára nőtt, és átlépte a százezret – mondta a külgazdasági és külügyminiszter pénteken Nyíregyházán.
A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető a CallComm Zrt. irodájának megnyitóján arról számolt be, hogy a cég egymilliárd forintos beruházással bővítette üzleti szolgáltató központjait Nyíregyházán és Miskolcon, amelyhez az állam 300 millió forint támogatást nyújtott, így hozzájárulva száz új munkahely létrehozásához.
A tájékoztatása szerint a program részben a dolgozók továbbképzésére irányul, az idegennyelv-ismeret fejlesztése nyomán pedig lehetővé válik, hogy a vállalat a magyarok mellett egyre több külföldi ügyfelet is ki tudjon szolgálni. A miniszter kiemelte, hogy az egyik legfőbb közép-európai telemarketing-szolgáltatónak számító cég beruházása ráadásul önmagán túlmutató jelentőséggel is bír, az üzleti szolgáltató szektor ugyanis hatalmas segítség a tehetséges, nyelveket beszélő, egyetemet végzett fiatalok Magyarországon tartásában.
Jelenleg 201 üzleti szolgáltató központ működik hazánkban, mintegy százezer embernek adva munkát. A szektorban dolgozók átlagéletkora 33 év, 82 százalékuk felsőfokú végzettségű, mintegy 15 százalék pedig külföldi állampolgár, ami jól demonstrálja, hogy nem csak a magyarok számára vonzó az ágazat.
Szijjártó Péter később arra is kitért, hogy előzőleg Budapest-orientált iparágról lehetett beszélni, mára azonban egyre inkább felzárkóznak a vidéki nagyvárosok, a szektorban foglalkoztatottak negyedét már a fővároson kívül élők adják. Számuk Székesfehérváron már meghaladta a hatezret, Debrecenben az ötezret, Miskolcon pedig az 1500-at.
Majd hozzátette: a kormány az elmúlt tíz év során 104 üzleti szolgáltató központ létrehozásához, kapacitásbővítéséhez adott támogatást, és ezen vállalatok 55 százaléka tervez további fejlesztéseket. „Azt mutatja tehát mindez, hogy ez ma a magyar gazdaság egyik fő ágazata.” Szijjártó Péter érintette az utóbbi évek válságait is, emlékeztetve arra, hogy rövid időn belül többször is a feje tetejére állt az addigi status quo, s a Magyarországhoz hasonló nyitott gazdaságok számára ez még súlyosabb megpróbáltatásokat jelentett.
Azonban mindezen válságok dacára elmondhatjuk azt, hogy a magyar gazdaság kiállta az elmúlt évek próbáját. Minden egyes válságból erősebben kerültünk ki, meg tudtuk védeni a munkahelyeket, Magyarországot, meg tudtuk védeni Európa legalacsonyabb adóit, évről évre beruházási és exportrekordokat állítottunk fel a körülmények dacára, és elmondhatjuk azt, hogy soha annyian nem dolgoztak még Magyarországon, mint most.
Szijjártó Péter azt is hangsúlyozta, gazdasági dimenzióváltás is történik, minthogy a nagy mennyiségű termelés mellett egyre inkább megjelennek a kutatás-fejlesztésen alapuló, magas technológiai színvonalat és hozzáadott értéket felvonultatni képes ágazatok. „Ezen belül is a szolgáltatások egyre nagyobb teret követelnek el maguknak. És már azt is elmondhatjuk kellő büszkeséggel, hogy az üzleti szolgáltatási szektor tekintetében Magyarország Közép-Európában zászlóshajóvá vált.”
Kifejtette, hogy a magyarországi üzleti szolgáltató központokban dolgozók száma már átlépte a százezret, ami azt jelenti, hogy öt év alatt a duplájára nőtt. „Ezekért az üzleti szolgáltató központokért is nagy versenyt folytatunk, ahogyan a beruházásösztönzés területén minden egyes iparágban már az öldöklő küzdelem a jellemző. A magyar fiatalok kreativitása, szorgalma, nyelvtudása, az alacsony adók és a befektetőbarát üzleti környezet mind-mind vonzerőt jelentenek a Magyarországra települő üzleti szolgáltató központok számára” – összegezte a miniszter szavait az MTI.