Átfogó program keretében zajlanak az útfelújítások országszerte. A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) a 2023 és 2025 közötti három évben több mint félezer kilométer hosszan cseréli le a tönkrement burkolatot új aszfaltra. Alább mutatjuk, hol tartanak most a munkálatok.
Az MKIF 2024 májusig több mint 100 kilométer hosszúságban, 870 ezer négyzetméteren cserélte a tönkrement burkolatot új aszfaltra tavaly óta. A Magyar Építőknek eljuttatott közlemény szerint országszerte öt különböző gyorsforgalmi út – az M1-es, M3-as, M7-es, M30-as és M35-ös – 33 szakaszán már végeztek a munkákkal.
Az M7-es autópályán öt szakasz újult meg 40 kilométeren március közepe óta, továbbá az MKIF 18 hidat is felújított. Megjegyezték, hogy a vakáció ideje alatt Budapest és a Balaton között szünetelnek a munkálatok, de még az idén több mint 1 millió négyzetméteren cserélik a burkolatot a tervek szerint.
Az M3-as autópályán tavasz óta összesen 8 szakasz újult meg 360 ezer négyzetméteren, és idén eddig 6 híd felújítása történt meg. Az idei útfelújítások az M35-ös autópályát is érintették több szakaszon.
Az M1-es autópálya felújítása 2023-ban volt fókuszban, de a munkálatok idén is folytatódnak. A tervek szerint legalább 350 ezer négyzetméter tönkrement burkolatot cserélnek le új aszfaltra, ami körülbelül 100 kilométer hosszúságot jelent. A nagyobb tranzitforgalom idején, augusztusban szünetelnek a munkálatok.
Az MKIF 2024-ben kilenc gyorsforgalmi úton tervez munkálatokat: az M1-es, M3-as, M7-es, M30-as, az M35-ös, az M4-es, az M8-as, az M15-ös és az M70-es egyes szakaszain. Mint írták, a felújítások egy átfogó program keretében zajlanak, amely tavaly kezdődött. A 2023 és 2025 közötti három évben 538 kilométernyi út érintett. A szintre hozás a pihenők útjait és a csomópontok le- és felhajtó ágait is érintheti.