Megérkezett Kínából az első vasúti szállítmány a szeged-kiskundorozsmai PSP Terminálra. Szegedre, ahol első európai üzemét építi a BYD, legalább négymillió tonna ömlesztett árut kell vasúton szállítani a következő három évben.
Négymillió tonnányi árut várnak Kínából a szegedi BYD-gyárhoz – írja az Economx. Az építési anyagokat Kínából hajón szállítják az európai kikötőkbe, ahonnan vasúton folytatják útjukat Szegedre.
Mint korábban írtuk, Szegeden építi fel első európai üzemét a világ egyik legnagyobb elektromosautó-gyártója, a BYD. Az anyagokat közvetlenül az építkezés területére szállítják a szeged-kiskundorozsmai PSP Terminálról, ami komplett szolgáltatást nyújt a vasúti szállítástól a termináli szolgáltatáson át a közúti kiszállításig.
A terminált az építkezés és a gyár későbbi, folyamatos működésének biztosítása érdekében folyamatosan fejlesztik a BYD elvárásainak megfelelően, de a magyarországi vasúthálózat fejlesztésére is szükség lesz, ellenkező esetben a belföldi autó- és akkumulátorgyártás bővülő forgalma a túlzsúfolt közutakra zúdulhat a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) közleménye szerint.
Az első vasúti szállítmány az épülő BYD-gyár acél csarnokelemeivel érkezett meg az intermodális terminálról, a kötegelt egységrakományokat és konténereket közvetlenül a gyár területére szállítják a beruházást végző kínai építőipari vállalkozónak.
Hamarosan újabb négy hajónyi acélszerkezet és két-háromezer konténer építési anyag érkezik a városba, augusztustól egészen az év végéig. A következő három évben legalább négymillió tonna ömlesztett árut juttatnak el közvetlenül az autógyár területére.
A gyár működésének kezdetén napi kétszáz konténert terveznek fogadni, ez a későbbiekneben háromszázra emelkedhet. Az első évben százötvenezer, majd a további években évi háromszázezer kész autó szállítását is vasúton tervezik.