Elkezdődött a BKK bérlet- és jegykiadó automatáinak felújításáról és üzemeltetéséről szóló előzetes piaci konzultáció – tudatta a BKK szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében. A társaság célja, hogy a jelenleg üzemben lévő, több mint tízéves géppark megújuljon. Az újításokat legkésőbb 2026-ig vezetik be.
Az elmúlt években a modernebb technológiai megoldások és a megváltozott vásárlási szokások miatt felértékelődtek a digitális értékesítési csatornák. Például a BudapestGO applikáció és a Pay&GO digitális szolgáltatás népszerűsége is nőtt, ennek ellenére a BKK bevételeinek még mindig közel a felét az automatákban vásárolt termékek jelentik – írta közleményében a BKK.
Hozzátették: az automatahálózat a 2021-ben történt üzemeltetőváltásnak, illetve szoftvercserének köszönhetően a magas kihasználás ellenére is stabil, ám az intenzív, mindennapos használat miatt időszerűvé vált a gépek korszerűsítése. Ezért a folyamat első lépéseként a BKK előzetes piaci konzultációt indított.
A konzultáció után a BKK várhatóan 2024 őszén írja ki a közbeszerzést, melynek lebonyolítása előreláthatóan 6 hónapot vesz igénybe, így a szerződéskötés 2025 áprilisa és szeptembere közé tehető. Az új szerződés aláírását követően további 5 évre lesz biztosított az automaták működése, és a fővárosban közlekedők színvonalas kiszolgálása – emelték ki a közleményben.
Mint írták, a társaság célja, hogy „a jelenlegi hálózat továbbra is a megbízhatóan, stabilan, a kor kihívásainak megfelelően működjön, ezért a leendő közbeszerzési eljárás nyertesének több feladata lesz”. Az előzetes piaci konzultációs csomag többek között
Emellett a fizikai eszközök és a szoftveres háttérendszer biztosítása is a nyertes feladata – fogalmaztak a közlemény végén.