Index Vakbarát Hírportál

A HungaroControl cáfol, nem a létszámhiány okozza a járatkéséseket

2024. július 4., csütörtök 06:10

A HungaroControl cáfolja azt az állítást, miszerint a légiforgalmi irányítók létszámhiánya okozza a tömeges járatkéséseket. Az osztrák légiirányítási vezető szerint ugyanis a magyarországi dolgozók leterheltsége hatással van az európai légtérben bekövetkező késésekre is.

Mint írtuk, Daniel Liebhart légiforgalmi irányító, az osztrák Vida nevű szakszervezet légi közlekedési osztályának vezetője szerint az európai légtérben bekövetkező késésekért a létszámhiánnyal küzdő HungaroControl a felelős, ezért felszólította a magyar kormányt, hogy biztosítson jobb munkakörülményeket a légiforgalmi irányítóinak.

A korábbi cikkünkben említett többnapos szicíliai járatkésésekre a Wizz Air is úgy reagált: komoly gondokkal küzd az európai és a magyar légiirányítás, és a légitársaság szerint az okozta a késést, hogy Európa-szerte kevés a légi forgalmi irányító.

„Akár órákat várakoztatják a légiirányítók a repülőgépeket, hogy megfelelő számú személyzet tudja kezelni a légtérben repülő leszálló-felszálló repülőgépeket. Az adott cataniai esetben is ez történt” – nyilatkozta Radó András, a Wizz Air kommunikációs vezetője az RTL Híradónak szerdán.

Az RTL megkeresésére a HungaroControl reagált a vádakra: közölték, hogy Magyarországon a személyzet hiánya miatt nem kell a légijáratokat késleltetni, és a viharokkal, valamint az ukrán légtérzárral indokolták a késéseket.

Adataik alapján a légiforgalmi irányítók létszáma 2019-hez képest 179-ről 185 főre emelkedett. 

A témában az Index kereste Varga G. Gábor légi utazással kapcsolatos szakértőt, aki azt mondta: „Ha csak Budapesten múlna, hogy egy járat el tud-e időben indulni, akkor nem lenne ennyi késés.” Szerinte számos tényezőt figyelembe kell venni, amikor a repülőgépek késéseit vizsgáljuk. A Wizz Air pedig a napokban arra hívta fel a figyelmet, hogy a probléma messze túlmutat a légitársaságok hatáskörén.

Ahogy arról több cikkünkben is beszámoltunk, hetek óta hatalmas gondok vannak a fapados légitársaságok járataivalEbben a cikkünkben összegyűjtöttük, hogy mit érdemes tudni a járatkiesések okozta kártérítésekről, mikor és mennyit köteles fizetni egy-egy légitársaság, ha nem juttatják el időben az utast a kívánt állomásra.

Rovatok