Index Vakbarát Hírportál

Vitézy Dávid fontos kérdést szegezett az épp Kormányinfót tartó Gulyás Gergelynek

2024. július 26., péntek 11:00

A volt főpolgármester-jelölt a Facebookon reagált az éppen Kormányinfót tartó Gulyás Gergely fapados légitársaságokat érintő fogyasztóvédelmi eljárásokat célzó kijelentésére. Vitézy Dávid szerint itt lenne az ideje a MÁV-val szemben is hasonló eljárásokat folytatni, mert Lázár János keresztbe tett a minőségi kormányzati kontrollnak.

Vitézy Dávid a közösségi oldalán reagált Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter pénteki Kormányinfón – amelyről az Index tudósítását itt követheti percről percre élőben – elhangzott, a légitársaságokat bíráló kijelentéseire.

A mai Kormányinfón azt mondta a Miniszterelnökséget vezető miniszter, hogy „addig büntetjük a légitársaságokat, amíg nem járnak pontosabban a gépek” – idézte a volt főpolgármester-jelölt a miniszter szavait, majd rögtön feltette a maga kérdését.

Vajon a MÁV-val szemben is indulnak hasonló fogyasztóvédelmi eljárások, miután negatív rekordot döntött a távolsági vonatok pontossága idén nyáron? Júniusban már csak az InterCityk 42 százaléka volt pontos (azaz késett kevesebbet, mint 5 perc)

– vetette fel Vitézy. 

A volt főpolgármester-jelölt meg is válaszolta a saját kérdését, arról írt, hogy a vasút esetében a közlekedési miniszter a közszolgáltatás megrendelője, „a MÁV működésének minőségi kontrollja 100 százalékban kormányzati felelősség”.

Majd arról írt, hogy mindezt Lázár János állította le, ezért hozott volna létre Vitézy Dávid két évvel ezelőtt egy országos közlekedésszervezőt. Mint írta, „ez a MÁV-nak adott állami százmilliárdokat csak ellenőrzötten, minőségi ösztönzők és kötbérek, szigorú elvárások mentén biztosította volna, ezzel folyamatos minőségi nyomást helyezve a mindmáig az államszocializmus szervezeti és szolgáltatási logikáján működő magyar vasútra”.

Ez persze nagyobb munka lenne, mint küldeni néhány tízmilliós fogyasztóvédelmi bírságot a Wizz Airnek

– szúrt oda Vitézy Gulyás Gergely ígéretére reagálva. 

Ahogyan arról beszámoltunk, szinte nincs nap, hogy ne érkezne hír órákra, napokra földön ragadt légi utasokról. A légitársaságok vonakodva teljesítik az EU-s előírásokat, az utasbiztosítók jobban szerepelnek, ott viszont drágulást hozhat az egyre több kifizetés. Erről szóló írásunkat ide kattintva olvashatják el. 

Rovatok