A közutakon hátrahagyott járművet bontóba is szállíthatják. A napokban megjelent miniszteri rendeletet augusztus 1-jéig bocsátják társadalmi vitára.
A kormány honlapján megjelent új miniszteri rendelettervezet az országos közutakon megállási tilalom alá eső – a területeken a forgalombiztonságot veszélyeztető, a közútkezelői munkálatokat és ellenőrzéseket akadályozó – hátrahagyott járművekkel kapcsolatos jövőbeni intézkedéseket tartalmazza, amit augusztus elsejéig bocsátanak társadalmi vitára – vette észre az Infostart.
Ha a sofőr nem tartózkodik a helyszínen, elhagyott járműként definiálják a lakott területen kívül több mint 72 órája változatlan helyen álló autót. A közútkezelői feladatokat, forgalombiztonságot, ellenőrzést akadályozó módon várakozó gépkocsit veszteglő járműnek veszik.
A dokumentum azt is részletezi, hogy a meghibásodás miatt szabálytalan helyen álló járműnek a helyszínen üzemanyagpótlást, külső segédakkumulátorral történő motorindítást nyújthat a közút segélyszolgálata.
A sofőr távollétében a közútkezelő közeli telephelyére szállítja a járművet, a forgalombiztonságot veszélyeztetőnél akár azonnal. A gyorsforgalmi úton a vezető jelenlétében, beleegyezésével és az intézkedés költségeinek megfizetésével a legközelebbi pihenőhelyre vontatják a járművet, ahonnan 72 óra elteltével elszállítja telephelyére a közútkezelő, ebben az esetben a tárolást is meg kell fizetnie a tulajdonosnak, ha vissza akarja kapni az autóját, illetve motorját.
Ha a tulajdonos az intézkedés közben jelenik meg, megszakíthatja azt az alábbi kategóriákra érvényes költségeinek megfizetésével:
Árak 1800/3500 kilogramm össztömegig:
Ha ez elmarad, a közútkezelő három hónap múlva árverésen értékesítheti a járművet, ha az újabb három hónap múlva meghirdetett árverésen sem tudják értékesíteni, bontóba küldik.
A rendelettervezet az új szabályozás bevezetését azzal indokolja, hogy az országos közutak a lakott területen kívül gyorsabb haladást biztosítanak, soknál nincs közvilágítás, így amellett, hogy balesetveszélyesek a veszteglő járművek, akadályozzák a közúti ellenőrzéseket, a túlméretes járművek haladását és az olyan munkálatokat, mint az út menti kaszálás, padkajavítás, burkolatjavítás.