Ugyan a KRESZ nem rendelkezik az elektromos rollerekről, mégis egyre inkább szükségesé válik a használatának szabályozása, ugyanis igencsak baleset- és életveszélyes dolgokat képesek elkövetni a vele közlekedők. Az biztos, hogy az e-roller gépi meghajtású járműnek minősül, ezért is tilos ittasan vezetni.
A közlekedés legmegosztóbb szereplői jelenleg az elektromos rolleresek. Az e-rollerről a KRESZ egyelőre nem rendelkezik, így a használója gyalogosnak minősül, viszont a teljesítményük alapján inkább a kerékpár vagy a segédmotor áll legközelebb hozzá. De erre a két járműre is különböző szabályozás vonatkozik – írja a Tolna Vármegyei Hírportál.
Azonban egy-egy baleset vagy kirívó e-rolleres cselekedet egyre jobban felhívja a figyelmet arra, hogy KRESZ-módosításra van szükség. Ilyen történet volt nemrégiben egy meghökkentő ámokfutás, amikor – ahogy azt az Index megírta – egy vakmerő férfi bukósisak és védőfelszerelés nélkül körülbelül 75 kilométer/órás sebességgel száguldozott az M5-ös autópálya bevezető szakaszán.
A tolnai hírportál arról számolt be, hogy egy 21 éves döbröközi férfi közlekedett elektromos rollerrel úgy, hogy közben szabálytalanul egy utast is szállított. A rolleres figyelmen kívül hagyott egy stoptáblát, és megállás nélkül belehajtott a kereszteződésben egy buszba. A 15 éves utas súlyos, életveszélyes sérülést szenvedett, a sofőr könnyebb sérüléssel megúszta a figyelmetlenségét.
Az esettel kapcsolatban a portál a Tolna Vármegyei Rendőr-főkapitányság szóvivőjéhez fordult. Komlósiné Kiss Anett emlékeztetett rá, hogy július 16-tól érvénybe lépett egy rendelkezés, ami alapján kötelező felelősségbiztosítást kell kötni az e-rollerekre is. A rendőrségi szóvivő ugyanakkor hozzátette, hogy érvényes kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás megléte esetén a biztosító a másnak okozott kárt téríti meg, ha valaki e-rolleresként sérül, akkor csak akkor jogosult kártérítésre, amennyiben rendelkezik baleset-biztosítással.
Komlósiné Kiss Anett azt hangsúlyozta ezzel kapcsolatban, hogy ugyan nem kötelező, de javasolt az e-rolleresek számára a bukósisak használata, illetve térd- és könyökvédő is ajánlott.
A rendőrségi szóvivő elmondta: a Kúria nemrégiben közzétett egy állásfoglalást, miszerint az elektromos roller gépi meghajtású járműnek minősül, ezért tilos ittas állapotban vezetni, és ha valaki vét ez ellen, annak ugyanazok a következményei, mintha autót vezetett volna.