Az Inforádiónak nyilatkozott Ozoli Gábor a MOHU szóvivője. Ozoli Gábor elismerte, hogy újra kell tervezni a visszaváltás logisztikáját, de szerinte az esetek többségében nem ők a hibásak a nem működő automatákért.
A MOHU számára kiemelten fontos, hogy az automaták környéke tiszta legyen, és azokat megfelelően üzemeltessék – emelte ki Ozoli Gábor. Az üzleteknek üzemeltetési díjat fizetnek, ezért ha gond adódik a gépekkel, akkor az üzlet munkatársainak kell szólni.
Hozzátette, hogy a legtöbb esetben nagyon egyszerűen orvosolhatóak az előforduló problémák. Állítása szerint a boltok még ismerkednek a rendszerrel, ezért előfordultak olyanok is, hogy nem ürítették ki, vagy nem helyezték áram alá a gépeket.
Az automaták jelzik, ha megteltek és az üzletek dolgozóinak lenne feladata üríteni azokat. A boltoknak érdekük, hogy működjenek az automaták, mert a legtöbben helyben vásárolják le a visszaváltáskor kapott összeget, ezzel növelve a forgalmukat.
Naponta 3,5 millió visszaváltás van, és ez még tovább fog nőni.
Vannak olyan üzletek, ahol az előzetes becslésekhez képest jóval magasabb a visszaváltások száma. A szóvivő szerint a MOHU logisztikájának ehhez alkalmazkodnia kell,
biztosan lesz olyan bolt ahova újabb automatákat helyezünk ki
– emelte ki Ozoli Gábor.
Arról viszont nem nyilatkozott, hogy az üzemeltetési díj emelésével jobban motiválhatná az üzleteket annak érdekében, hogy zökkenőmentes legyen a visszaváltás – közölte az infostart.