Áldatlan állapotok uralkodtak a Józsefvárosi Szent Kozma Egészségügyi Központ előtt péntek reggel. Akkora tömeg várakozott az egészségügyi intézmény előtt, hogy a szomszéd utcáig is elért. Sokan hiába ácsorogtak a sorban, hogy időpontot kapjanak az ultrahangvizsgálatra, a helyek elfogytak, így csalódottan kellett távozniuk. Az egészségügyi központ elismerte a problémát, a vezetője megmagyarázta, hogy mi okozza az embertelen körülményeket.
Már reggel hét órakor olyan hosszú sor volt pénteken a Józsefvárosi Szent Kozma Egészségügyi Központ előtt, hogy a szomszéd utcáig elér, legalább százan állhattak sorba – írja a Telex.
A lap információi szerint már hajnalban megkezdődött a sorban állás. Az egyik idősebb nő reggel öttől sorban állt, és miután két óra elteltével sem sikerült sorra kerülnie, már nehezen bírta az ácsorgást, ezért a többi várakozó azt javasolta neki, hogy inkább foglaljon helyet az egyik padon. A rutinosabb várakozók összecsukható székkel készültek, így kényelmesebben várakozhattak.
Mint írják, a hatalmas tömeg ultrahangvizsgálatra szeretett volna időpontot kapni, miután a józsefvárosi önkormányzati intézmény minden hónapban egyetlen alkalmat hirdet meg, amin a vizsgálatokra lehet regisztrálni. Sokan azonban hiába érkeztek és ácsorogtak órákig, az időpontok elfogytak. Akinek nem jutott, az a következő hónapban próbálkozhat újra.
A lap egyik olvasója, aki 5:45-re érkezett, arra panaszkodott, hogy sorszámokat nem osztogattak az utcán állóknak, így néha a rend is megbomlott, „vannak haszonlesők, akik tolakodnak, nagy a feszültség ilyenkor”. Elmondása szerint „nincs megfelelő tájékoztatás, nincs kiírva, hogy aki csak 7 órára jön, annak biztosan nem lesz már időpontja”.
Többen készítettek fotókat, egy nő teljesen kikelt magából a rendszer miatt, érthető módon. Az őr szerint ez évek óta így működik
– számolt be a felháborító körülményekről az olvasó.
A lap megkereste az egészségügyi intézményt, amelynek vezetője válaszában kendőzetlenül beszélt a problémáról. „Nem nagyon próbálta szépíteni vagy letagadni a nyilvánvaló tényt, hogy néha bizony száznál is több ember várakozik az utcán azért, hogy majd valamikor bejuthasson egy ultrahangvizsgálatra” – olvasható a cikkben.
Sorszámot az időpontfoglaláshoz nem osztunk, ezért kell sorban állniuk betegeinknek. Ennek főként az az oka, hogy nem tudjuk a betegeket a várakozás idejére az intézmény földszinti várójában elhelyezni, hogy onnan figyelhessék a sorszámkijelző, behívó rendszert, ez egyébként egészségügyileg kifejezetten aggályos is volna
– közölte Zilahy Dezső orvosigazgató, megbízott intézményvezető.
Elmondása szerint az online időpontfoglalást azért nem tudják biztosítani erre az ellátásra, mert azzal az idősek és a gyengébb informatikai kompetenciákkal rendelkezők teljesen elesnének az ellátástól. Azt is közölte, hogy a sorban állás után néha marad szabad időpont, amelyre később telefonon lehet még jelentkezni. Az igazgató azt is elismerte, hogy nyáron valóban nem mindig van esélye a sorban hátul állóknak arra, hogy még ebben a hónapban időponthoz jussanak. Tapasztalata szerint esetenként csak a várakozók fele jut az adott hónapban időponthoz.
A rendelőintézet az időseknek sem tudja megkönnyíteni az utcai sorban állást. Az intézmény tájékoztatása szerint a problémát itt is a szakorvoshiány okozza. „Az ultrahangos vizsgálatok terén országosan, így intézményünkben is rendkívül alacsony az orvosi, szakdolgozói létszám” – írta az orvosigazgató.