Bár fél éve zárták le, nem haladnak a javítási munkálatok az M30-as autópályán. Az autópálya akár jövő januárig is használhatatlan maradhat.
Hat hónapja zárták le a Miskolcot és a szlovák R4-est összekötő M30-as autópályát, ám a javításoknak még koránt sincs vége. Az RTL kérdéseire az üzemeltető, a megrendelő és a kivitelező egymásra mutogatnak, azonban a munka nem halad. A hivatalos iratok szerint jövő januárra lehetnek készen a javítások, ami majdnem egy évnyi lezárást jelent.
Az M30-as autópálya Szikszó és Miskolc közötti részét 2024. február 17-én zárták le mindkét irányba határozatlan időre, mivel az út szerkezete több helyen is elmozdult, ezzel a biztonságos közlekedés lehetetlenné vált a szakaszon.
A lezárásokkal egy időben több helyen sebességkorlátozást vezettek be, mivel a kivitelezés hiányosságai miatt az eredetileg tervezett 130 kilométer/óra sebesség szintén balesetveszélyes. A pályát használó autósok folyamatos torlódásról számoltak be az intézkedések következtében.
Mivel az elmozdulás idővel olyan mértékűvé vált, hogy az már veszélyeztette a biztonságos közlekedést, úgy döntöttünk, hogy a pályát mindkét irányban, teljes szélességében lezárjuk. Mivel még garanciális az M30-as, értesítettük a beruházó magyar államot, amely haladéktalanul felszólította a kivitelezőt a javításra és a hiba okának megszüntetésére
– mondta Szimicsku László, az MKIF Zrt. kommunikációs igazgatója a csatornának. A pályát üzemeltető cég szerint elképzelhető, hogy az útszakaszt teljesen újjá kell építeni. Az RTL kérdéseire az Építési és közlekedési minisztérium annyit mondott, hogy az úthiba elhárítása a kivitelező feladata, a javítást pedig a megfelelő minőségben, a lehető legrövidebb határidővel igyekeznek véghezvinni.
Az M30-as autópálya kivitelezésével megbízott vállalat, a Strabag azonban nem nyilatkozott a 200 milliárd forintos autópálya helyrehozásával kapcsolatban. Az Útinformon korábban az állt, hogy a javítási munkák augusztusig befejeződnek, azonban a dátum nemrég 2025. január 31-re módosult.