Lázár János közlekedési miniszter először szólalt meg a MÁV helyzetével kapcsolatban azóta, hogy az előző hétvégén több incidens is hátráltatta a vasúti közlekedést.
Mint korábban írtuk, a hétvégén először a Balaton déli szakasza esett el, majd vasárnap este a Keleti pályaudvarnál is kisiklott egy vonat, ami a mai napig fennakadásokat okozott a közlekedésben. Lázár Jánost a történtek miatt már lemondásra szólították fel, és többször kritizálta őt a volt közlekedési államtitkár, Vitézy Dávid is.
A közlekedési miniszter mindezek ellenére nem nyilatkozott a történtekről, egészen mostanáig. Lázár János most azzal a felütéssel tette közzé posztját, hogy „Működik a Keleti pályaudvar”, és azt írta, hogy „a MÁV-os kollégák legfrissebb tájékoztatása szerint a keleti országrész irányába, illetve Pécs és Bécs felé teljesen helyreállt a vasúti közlekedés. A teljes országra kiterjedő rendkívüli váltóvizsgálatok a nyugati irányba vezető pályaszakaszokon még tartanak, így azokon ma délre várható a menetrendszerű közlekedés visszaállása.”
„Köszönettel és elismeréssel tartozunk mindenekelőtt annak a több mint száz vasutas kollégának, akik feszített tempóban dolgoztak a helyzet megoldásán és a zavarok elhárításán. Köszönjük az utasok türelmét, megértését és közreműködését is. Köszönjük azoknak a médiatermékeknek a munkáját is, akik gyors és korrekt tájékoztatást adtak, ellentétben azokkal az orgánumokkal, akik néhány politikussal együtt a pánikkeltést és uszítást választották. Ez biztos nem segített sem az utasokon, sem a kialakult helyzeten, sem pedig a MÁV munkatársain” – írta Lázár János.
Nem sokkal később Vitézy Dávid kritizálásával folytatta a posztot a miniszter. Lázár János úgy fogalmazott:
Magyarország legaktívabban facebookozó szakértője, aki egész életében a Fidesz politikai támogatásával érhetett volna el sikereket, árulásszámba menő csúsztatásokkal uszít a MÁV ellen. Közlekedési szakértőként folyamatosan elárulja volt kollégáit, a vasutasokat, azokat, akik valóban mozgásban tartják az országot.
„Azok a fejlesztések, amelyekre hivatkozik és amelyeket a szankciós infláció miatt át kellett ütemeznünk, eddig a hétvégéig semmiképpen sem valósultak volna meg. Még akkor sem, ha Vitézy Dávid főpolgármesterség előtti másik álma, a közlekedési minisztersége megvalósul. A MÁV pályái és szerelvényei nem Vitézy hiánya vagy az én miniszterségem miatt olyanok, amilyenek, hanem az elmúlt 30 év mulasztásai miatt” – fogalmazott Lázár János.
A miniszter azzal zárta posztját: „ Ráadásul ebből is az elmúlt 15 évben történt a legtöbb fejlesztés. Sok, de nem elég. Több kell, sokkal több. Ezért hirdettem meg az 5 pontos közlekedési akciótervet. Nagy szavak és látványtervek helyett előbb sok kis tett kell. A hergelés és hőbörgés ezen nem segít! Sőt! Csak árt.”