A volt közlekedési államtitkár a müncheni Közlekedési Múzeumból posztolt, rámutatva, hogy ez a város frekventált helyén található – szemben Lázár János azon tervével, amely Debrecen gyalogosan megközelíthetetlen külterületére helyezné a magyar tömegközlekedés történeti kiállítását.
„Úgy látszik, itt még nem tudják, hogy a közlekedési múzeum helye nem egy sokmilliós városrégió egyik jól megközelíthető, régi, ipari műemlékcsarnokában, hanem egy mindentől távoli autópálya-csomópontban van – pedig BMW-gyár van itt is…”– írja közösségi oldalán Vitézy Dávid vasárnap.
„A semmi közepén, a Debrecen közelében épülő BMW-gyár sarkánál építené fel az új közlekedési múzeumot a Lázár János vezette Építészeti és Közlekedési Minisztérium” – írta még július elején a Népszava a kiszivárgott tervekről.
Vitézy Dávid mostani posztja felidézte azt is, hogy korábban öt pontban részletezte, miért tartja teljes tévútnak az építési és közlekedési miniszter azon tervét, miszerint egy Debrecen melletti, gyalogosan megközelíthetetlen külterületre helyezné át a magyar Közlekedési Múzeumot.
Mint beszámoltunk róla, az egykori közlekedési államtitkár az elmúlt hónapban éles kritikával illette az építési és közlekedési minisztert a hazai vasúthálózaton megsokszorozódott műszaki problémák okozta fennakadások miatt.
Az elmúlt két év döntései azonban jelentősen hozzájárultak ahhoz, hogy sosem látott krízis van kialakulóban a vasúton
– fogalmazott Vitézy Dávid. Azt hiszem, fontosabb probléma ez, mint a Fanta narancstartalma – írta még július közepén, utalva ezzel a közlekedési miniszter akkor közzétett Facebook-posztjára.
Lázár János többször reagált a vele szemben megfogalmazott kritikákra Facebook-oldalán, pár nappal ezelőtti posztjában a következőket írta:
Magyarország legaktívabban facebookozó szakértője, aki egész életében a Fidesz politikai támogatásával érhetett volna el sikereket, árulásszámba menő csúsztatásokkal uszít a MÁV ellen. Közlekedési szakértőként folyamatosan elárulja volt kollégáit, a vasutasokat, azokat, akik valóban mozgásban tartják az országot.
„Azok a fejlesztések, amelyekre hivatkozik és amelyeket a szankciós infláció miatt át kellett ütemeznünk, eddig a hétvégéig semmiképpen sem valósultak volna meg. Még akkor sem, ha Vitézy Dávid főpolgármesterség előtti másik álma, a közlekedési minisztersége megvalósul. A MÁV pályái és szerelvényei nem Vitézy hiánya vagy az én miniszterségem miatt olyanok, amilyenek, hanem az elmúlt 30 év mulasztásai miatt” – fogalmazott Lázár János.